شنبه 3 آذر 1403, Saturday 23 November 2024, مصادف با 21 جمادی‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9219
منتشر شده در یکشنبه, 21 مهر 1398 21:35
تعداد دیدگاه: 0
تصویب-لایحه-مقابله-با-فساد-و-ارتقاء-سلامت-نظام-اداری–-مالی

به گزارش حوزه دولت، در این جلسه گزارش وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی از اقدامات انجام شده برای...

به گزارش حوزه دولت، در این جلسه گزارش وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی از اقدامات انجام شده برای تسهیل سفر زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی ارائه شد.

بر اساس گزارش وزارت کشور، در ایام محرم برای جابجایی چهار میلیون نفر به کشور عراق، مدیریت جمعی و هماهنگی خوبی انجام شده است.

بنا بر این گزارش، حدود سه میلیون و 200 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که برای تعداد یک میلیون و 822 هزار و 991 نفر گذرنامه تک برگی صادر شده است.

همچنین از ابتدای محرم تاکنون تعداد دو میلیون و 886 هزار و 909 نفر و از اول صفر نیز تعداد دو میلیون و 459 هزار و دو نفر به عراق اعزام شده اند.

از عمده مشکلات موجود برای خدمات رسانی به زائرین، توزیع آب در آن سوی مرز بوده که حدود 24 تانکر آب رسانی و یخ اعزام و روزانه حدود 200 تا 300 هزار آب بسته بندی شده توزیع شده است.

موافقت هیئت دولت با اختصاص 100 میلیارد تومان برای زهکشی اراضی گلستان

همچنین حمل ونقل زائرین در عراق با توجه به وضعیت زیرساخت ها و تراکم جاده ها و عدم توان نظارتی کشور عراق با مشکلاتی از جمله کمبود وسیله نقلیه و اخذ کرایه های سنگین از زائرین همراه بوده که تعداد 1500 اتوبوس و تریلی آماده اعزام به کشور عراق است و تاکنون 750 دستگاه به آن سوی مرز اعزام و 281 اتوبوس در صفر مرزی حضور داشته و منتظر اجازه ورود از طرف عراق هستند.

درحال حاضر نیز مدیریت و پایش وضعیت در مرزها و محورهای مواصلاتی در سالن مرکز کنترل فرماندهی و مانیتورینگ وزارت کشور با حضور همه دستگاه های متولی و درگیر مراسم اربعین بصورت شبانه روزی فعال است.

همچنین براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی از وضعیت حمل و نقل در ایام اربعین امسال، در بازه زمانی 10 تا 20 مهر مجموع خروجی مرز‌های چهارگانه تعداد دو میلیون و 310 هزار و 275 نفر و مجموع ورودی از این مرز‌ها تعداد 559 هزار و 235 نفر بوده است.

اصلاح آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی

دولت در ادامه، به منظور رفع مشکلات برخی اشخاص حقوقی برای دریافت شناسه ملی جهت ثبت در پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی، آیین‌نامه اجرایی «پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی» را اصلاح کرد.

مطابق این تصمیم، به اشخاص حقوقی که مستقیماً به موجب قانون یا مقررات مربوط ایجاد می شود بدون نیاز به ثبت، با ارائه درخواست و ورود اطلاعات خود در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور/ وزارت کشور، شناسه ملی اختصاص داده می شود.

نهادهای عمومی غیردولتی، نهادها و مؤسسات غیردولتی و سازمان های صنفی و حرفه ای، مانند نظام های پزشکی و پرستاری و مهندسی و کانون های وکلای دادگستری و اتاق های بازرگانی و تعاون، در زمره این اشخاص قرار می گیرند.

گفتنی است، پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی به استناد قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و با مسئولیت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد شد. مطابق آیین‌نامه پایگاه فوق، مشمولان باید پس از ثبت (ایجاد)، در زیرمجموعه یکی از صفحات اختصاصی این پایگاه، برگه درخواست شناسه ملی را تکمیل و همراه اسناد و مدارک لازم به سازمان ثبت کننده ارائه کنند. هم‌چنین، اشخاص حقوقی موظف به ورود هرگونه تغییر اطلاعات، ظرف 24 ساعت در پایگاه هستند. این تغییرات توسط سازمان ثبت کننده بروزرسانی می شود.

تعیین تکلیف نحوه ابلاغ اعتبارات مقابله با اثرات مخرب ریزگردها در بودجه سال 1398

هیئت وزیران، با تسری مصوبه پیشین خود در خصوص نحوه ابلاغ بخشی از اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و امور عشایر ایران به سازمان حفاظت محیط زیست موافقت کرد.

با این تصمیم، امکان استفاده از منابع قانون بودجه سال 1398 جهت اجرای مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌ های برق به سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها واگذار می‌گردد.

تصویب لایحه «مقابله با فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری – مالی»

هیئت وزیران همچنین، به ادامه بررسی لایحه «مقابله با فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری – مالی» پرداخت و با اصلاحاتی آن را تصویب نمود.

بر اساس این لایحه، قوای‌ سه‌گانه‌، نهادها و واحدهای زیر نظر مقام معظم رهبری، مؤسّسات و نهادهای عمومی غیردولتی، شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخش، شهرستان، استان، شورای عالی استان‏ها، مؤسسات و نهادهای مأمور به خدمات عمومی و نیز سایر اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، در حوزه شمول این لایحه قرار دارند.

گفتنی است، دبیرخانه ستاد به منظور تسهیل نظارت یکپارچه بر فعالیت‏های مقابله با فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری – مالی، موظف است ظرف حداکثر یک‌سال پس از لازم‏الاجرا شدن این قانون نسبت به ایجاد «سامانه جامع نظارت الکترونیکی بر فعالیت‏های مربوط» اقدام نماید. کلیه اشخاص مشمول می بایست اطلاعات مرتبط با عملکرد خود در اجرای این قانون را به صورت بر خط در اختیار سامانه مذکور قرار دهند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه