شنبه 8 دي 1403, Saturday 28 December 2024, مصادف با 26 جمادی‌الثانی 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2589
منتشر شده در پنج شنبه, 20 اسفند 1394 11:42
تعداد دیدگاه: 0

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به قوانین حاکم بر رانندگان اتوبوس های حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد که طبق قوانین، رانندگان تنها ۹ ساعت اجازه رانندگی دارند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از جام جم ، داوود کشاورزیان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از خواب...

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به قوانین حاکم بر رانندگان اتوبوس های حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد که طبق قوانین، رانندگان تنها ۹ ساعت اجازه رانندگی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از جام جم  ، داوود کشاورزیان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان در شیفت های کاری به برخی نکات اشاره کرد و گفت: رانندگان موظف هستند در چارچوب آیین نامه ها کار و در جاده ها رانندگی کنند. رانندگان ما در جاده ها طبق قوانین اجازه ندارند طی ۲۴ ساعت بیشتر از ۹ ساعت رانندگی کنند بنابراین شرکت ها اجازه ندارند برای رانندگانی که این چارچوب را رعایت نکردند، صورت وضعیت صادر کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اگر راننده ای از مشهد به تهران می آید صورت وضعیت دریافت نمی کند، اظهار کرد: این راننده بدون صورت وضعیت هم امکان برگشت به مشهد را ندارد چرا که لازم است در طول مسیر استراحت کافی داشته باشد.

وی افزود: در مورد مسیرهایی که بیشتر از ۹ ساعت به طول می انجامد اتوبوس حتما باید با دو راننده سفر کند که این امر اتفاق می افتد. به عبارتی هیچ عذر و بهانه ای باعث نمی شود که فردی به خودش اجازه دهد در حالتی که خسته است، خواب آلودگی دارد و دارای شرایط مناسب برای رانندگی نیست، مسافران را به مقصد برساند و جان خود و مسافران را نباید به خطر بیاندازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه متاسفانه شاهد اینگونه حوادث ناشی از خواب آلودگی هستیم، بیان کرد: رانندگان موظف هستند این ساعت کاری را رعایت کنند تا حوادث جاده ای کاهش یابد و امیدواریم اصلا وجود نداشته باشد.

این مسئول در وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت جاده های کشور، اظهار کرد: در طول سال همواره جاده ها در حال ترمیم و آسفالت ها روکش می شوند. همکاران در اداره کل های راه و شهرسازی استانها در بازه های زمانی مختلف خط کشی ها را پر رنگ می کنند و مسیرها را پاکسازی می کنند.

کشاورزیان افزود: تا جایی که امکان دارد شیب های دو طرف جاده هموار می شود و تابلوهای راهنمایی در تمام مسیرهای جاده نصب می شوند. در واقع این امور به صورت روزمره در حال انجام است و تمام راههای استان در حال رسیدگی هستند.

نوشتن دیدگاه