جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3020
منتشر شده در یکشنبه, 06 تیر 1395 14:11
تعداد دیدگاه: 0
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از لزوم صرفه جویی15 تا 20 درصدی شهروندان به منظور جلوگیری از جیره بندی آب در فصل تابستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، هاشم امینی در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد، گفت: تا زمانی که سامانه دوم آبرسانی (تونل گلاب2) راه اندازی نشود اصفهان با مشکل کم آبی مواجه است، لذا باید شهروندان و مصرف کنندگان آب موضوع صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اقدامات موثری در زمینه صرفه جویی و فرهنگسازی داشته است که می توان به تولید761 برنامه در بخش صدا و 145 برنامه در بخش سیما و تهیه بیش از 5 هزار خبر در رسانه های مختلف اشاره نمود.
امینی به موضوع تشکیل خانه فرهنگ آب در اصفهان برای اولین بار در کشور و برگزاری جشنواره فیلم و عکس جلوه های آب اشاره و خاطرنشان ساخت: این شرکت در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود به دنبال فرهنگسازی بین شهروندان بوده و به طور قطع حلقه واسط این فرهنگسازی رسانه ها و مطبوعات می باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن استقبال از نقد منصفانه رسانه ها از مدیران این شرکت، خاطرنشان ساخت: مدیریت در حوزه آب باید به گونه ای باشد که آیندگان به ما خرده نگیرند و این مهم محقق نخواهد شد مگر با استفاده از نظر کارشناسی کارشناسان و تمامی ابزارهای اجتماعی.

aminiabofazelab
امینی افزود: شرکت آب و فاضلاب امروزه به تولید کننده آب تبدیل شده و این آب را برای مصرف شهروندان به فروش می رساند، پس طبیعی است که به دنبال تولید بیشتر و از آنطرف مصرف بیشتر شهروندان از این کالای حیات بخش باشد، اما این سیاست از سوی شرکت آب و فاضلاب به هیچ عنوان پذیرفته نیست به گونه ای که برای کاهش مصرف آب دست به اقدامات موثر فرهنگی زده ایم.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی دنیا دچار کم آبی است و کشور عزیزمان ایران و در بین استان های ایران، اصفهان بیشترین فشار کم آبی را به خود دیده که شاخص این کم آبی و خشکسالی رودخانه زاینده رود است که از یک رودخانه دایمی به یک رودخانه فصلی و موسمی تبدیل شده است.
امینی اضافه کرد: تا چندی پیش کارشناسان تصور می کردند مشکلات خشکسالی از طریق انتقال آب بین حوضه ای رفع می شود، اما اکنون به این نتیجه رسیده اند که مشکل آب با بهینه سازی مصرف قابل حل است، به همین منظور ما تلاش می کنیم از منابع موجود حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان همچنین گفت: سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ(تونل گلاب 2) هنوز به بهره برداری نرسیده و در حال حاضر آب شرب حدود 4 میلیون نفر از مردم استان اصفهان از طریق تصفیه خانه باباشیخعلی تامین می شود و مدیریت استان باتفاق به این نتیجه رسیده اند که این موضوع تهدیدی جدی در این زمینه تلقی می گردد.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران، کیفیت آب اصفهان را سالم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: اخیرا در خصوص شهرستان فریدن شایعاتی درخصوص بهداشتی نبودن آب به گوش می رسد، در حالی که دو روز قبل آب این شهرستان از دو مرجع آزمایشگاه آب و فاضلاب و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آزمایش شد که با کمترین اختلاف، هر دو نتیجه بر سلامت این آب صحه گذاشت.
روند تولید آب در اصفهان کاهش داشت
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه این نشست خبری از تولید 372 میلیون مترمکعبی آب در سال 89 خبر داد و گفت: در حالی که بر اساس استانداردهای موجود باید سالیانه چیزی در حدود 4 الی 5 درصد افزایش تولید آب را شاهد می بودیم، این میزان در سال 94 تنها به 373 میلیون مترمکعب رسید، در حالی که در همین مدت اصفهان با افزایش 450 هزار نفری جمعیت مواجه بود.
امینی همچنین از اصلاح شبکه های آبرسانی خبر داد و اظهار کرد: در سه سال گذشته حدود 265 کیلومتر از شبکه های آبرسانی اصفهان اصلاح شد که این اصلاح شبکه باعث جلوگیری از پرت حدود 700 لیتر آب در ثانیه گردید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ، اصفهان را استانی پیشرو در کاهش میزان آب های بدون درآمد در کشور خواند و افزود: میزان آب های بدون درآمد استان اصفهان در سال 86 حدود 25 درصد بود، در حالی که این میزان در سال 94 به حدود 17.5 درصد کاهش یافته است.
هر اصفهانی 151 لیتر آب در روز مصرف می کند
وی در ادامه سرانه مصرف آب هر اصفهانی در سال 94 را 151 لیتردر روز بیان کرد و خاطرنشان ساخت: این سرانه در سال 86 حدود 189 لیتر در روز بود که این کاهش سرانه مصرف نشان از عزم جدی مردم در پذیرفتن فرهنگ مصرف بهینه آب دارد.
این مدیر در حوزه آبرسانی از تدوین "سند جامع مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب" برای اولین بار در اصفهان خبر داد و گفت: این سند در کشور به صوت ملی در آمده و اصفهان به عنوان پایلوت مشغول اجرای آن می باشد.
ادارات دولتی همکاری نمی کنند
امینی از دستور مدیریت استان در زمینه استفاده از مخازن استراتژیک برای ادارات، شرکت ها، موسسات دولتی، هتل ها، بیمارستان ها و ... خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه مدیران دستگاه های دولتی در این زمینه همکاری خوبی از خودشان نشان نداده اند.
وی همچنین به استفاده برخی از مردم از پمپ های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: به طور قطع با این مشترکین برخورد می شود.
امینی در ادامه میزان لوله گذاری شبکه های آب در سال 94 را حدود 258 کیلومتر و در بخش فاضلاب را 255 کیلومتر عنوان کرد و افزود: 20 هزار انشعاب آب جدید و 22 هزار لوله فاضلاب در استان اصفهان نصب شده است.
وی در خصوص ورود شرکت آب و فاضلاب استان در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، تاکید کرد: در این راستا حدود 500 میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی در قالب قرارداد فاینانس خارجی توسط این شرکت جذب شده که 170 میلیارد تومان آن قرارداد فاینانس با کشور چین برای بازسازی شبکه های فاضلاب اصفهان می باشد.
به گفته مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان، قرار است 360 کیلومتر از شبکه های فاضلاب اصفهان ویدئومتری و بازسازی شود.

neshasteabofazelab
سرانه برخورداری از فاضلاب اصفهانی ها 32 درصد بیشتر از میانگین کشوری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان سرانه برخورداری اصفهانی ها از شبکه فاضلاب را 67 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان به صورت متوسط در کشور حدود 35 درصد است که سرانه برخورداری اصفهان در این زمینه 32 درصد بیشتر از میانگین کشور است.
امینی دلیل موفقیت در این زمینه را استفاده از مشارکت بخش خصوصی بیان کرد و گفت: پروژه های مشارکتی خوبی در زمینه خطوط فاضلاب اجرایی شده است که از آن جمله می توان به راه اندازی شبکه فاضلاب دو شهرستان نجف آباد و تیران توسط شرکت فولاد مبارکه به ازای واگذاری 30 ساله پساب به این شرکت اشاره نمود.
وی افزود: قرار است دو فقره تصفیه خانه در شهرهای خوانسار و سده ورنامخواست ساخته شود، همچنین 155 میلیارد تومان قرارداد بیع متقابل برای احداث شبکه های فاضلاب نجف آباد و برخوار منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان همچنین ابراز امیدواری کرد: تا 20 روز آینده با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان شبکه انتقال آب شرب به شهر گز به بهره برداری برسد.
وی همچنین جابجایی تاسیسات آب و فاضلاب میدان استقلال اصفهان را از دیگر پروژه های شاخص این شرکت عنوان کرد و افزود: در راستای کاهش مراجعات مردم و ارایه خدمات غیرحضوری، سامانه تلفنی 1522 در شرکت آبفا استان اصفهان راه اندازی شده است.
بنا بر این گزارش، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که در سال 89 در بین 30 استان کشور رده 25 را داشت، در حال حاضر جزو سه شرکت آبفای کشور بوده و در بسیاری از موارد رتبه اول را دارا می باشد.

نوشتن دیدگاه