شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3304
منتشر شده در چهارشنبه, 27 مرداد 1395 16:21
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل ذوب‌آهن:

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: مهم‌ترین هدف ما در ذوب‌آهن از ابتدای فعالیت مدیریت جدید جلوگیری از زیان سازی بود و امسال نه‌تنها زیان ده نیستیم بلکه سودآور نیز خواهیم بود.

 احمد صادقی در مورد عملکرد سال جاری شرکت اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما در ذوب‌آهن از ابتدای فعالیت مدیریت جدید جلوگیری از زیان سازی بود و امسال نه‌ تنها زیان ده نیستیم بلکه سودآور نیز خواهیم بود.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های به کار گرفته در این شرکت برای کاهش زیان اشاره کرد و اظهار داشت: استراتژی‌های در نظر گرفته‌ شده برای ذوب‌آهن در سال جاری تمرکز بر تولید محصولات مقاطع ساختمانی و موردنیاز صنایع مختلف، توسعه صادرات، به ثمر رساندن پروژه‌های کلیدی، انجام پروژه‌های ارتقای تولید و مدیریت مؤثر هزینه‌ها هستند که با قدرت در حال پیگیری هستند.

مدیرعامل ذوب‌آهن همچنین مدیریت هزینه‌های تولید را در این شرکت مؤثر دانست و افزود: هدف اصلی کاهش هزینه‌های تولید حفظ رقابت‌پذیری شرکت در بازار بوده و از این‌ رو برنامه‌هایی نظیر کنترل هزینه‌های جاری تولید، کاهش مصرف کک در کوره بلند، تغییر ترکیب تولید و کاهش ضایعات دنبال شد.

صادقی مهم‌ترین برنامه میان‌مدت شرکت را بهره‌برداری از طرح توازن 2 و افزایش ارزش‌افزوده محصولات تولیدی دانست و افزود: ویژگی اصلی این طرح عدم افزایش مصرف کک در مقابل افزایش کیفیت و میزان تولید است و این افزایش تولید به میزان قابل‌توجهی ارزش‌افزوده برای شرکت به ارمغان خواهد آورد و امیدواریم این طرح تا سال 98 آماده بهره‌برداری باشد.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با طرف خارجی در مورد ارتقای کیفیت محصولات اشاره کرد و گفت: انجام پروژه PCI سال‌ها به‌عنوان یکی از اهداف مجموعه دنبال می‌شد و بر اساس قرارداد بسته‌ شده، امکان تزریق پودر زغال‌سنگ به کوره بلند و کاهش قابل‌توجه قیمت تمام‌ شده محصولات میسر خواهد شد.

مدیرعامل ذوب‌آهن در خاتمه تصریح کرد: به‌ منظور کاهش بدهی‌های بانکی و هزینه‌های مالی، شرکت در نظر دارد بخشی از دارایی‌های کم‌بازده و یا غیرمولد خود را پس از طی مراحل قانونی در ماه‌های آتی سال جاری به فروش برساند.

نوشتن دیدگاه