پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2422
منتشر شده در سه شنبه, 03 آذر 1394 00:38
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان در نشست مشترک با هیئت چینی،ضمن بررسی جوانب عقد خواهرخواندگی اصفهان و شیان که پیش از این بسته شده بود،اصفهان را یک جهانشهر با ابعاد مختلف فرهنگی،تاریخی،مذهبی،اجتماعی،اقتصادی و... برشمرد. شهردار اصفهان در دیدار با مدیران شهری شیان از کشور چین که برای انعقاد تفاهم نامه تجاری و گردشگری...

شهردار اصفهان در نشست مشترک با هیئت چینی،ضمن بررسی جوانب عقد خواهرخواندگی اصفهان و شیان که پیش از این بسته شده بود،اصفهان را یک جهانشهر با ابعاد مختلف فرهنگی،تاریخی،مذهبی،اجتماعی،اقتصادی و ... برشمرد.

شهردار اصفهان در دیدار با مدیران شهری شیان از کشور چین که برای انعقاد تفاهم نامه تجاری و گردشگری به اصفهان آمده بودند،گفت:خوشبختانه شهر شیان یکی از شهرهای قدیمی است که تاریخچه آن به زمان های گذشته بر می گردد.
مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهر شیان به عنوان اولین خواهر خوانده اصفهان با پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است،افزود: یشینه تاریخی این دو شهر و شرایط فرهنگی آنها به هم نزدیک است و این پیشینه کمک کرده که ارتباطات فرهنگی و دیپلماسی دو شهر با انسجام بیشتری دنبال شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان سه دوره به عنوان پایتخت سیاسی کشور ایران و در ادوار مختلف نیز به عنوان پایتخت فرهنگی مطرح بوده است،افزود: این شهر در طول زمان آثار تاریخی بی نظیر و ارزشمندی را به یادگار گذاشته و این موضوع باعث شده تا به عنوان کلکسیون ویژه ای از میراث فرهنگی و معنوی مطرح باشد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه اصفهان از قدیم الایام به عنوان یکی از جهانشهرهای تاریخی شناخته شده است، خاطرنشان کرد:جهانگردان و تاریخ نویسان،سفرنامه های دقیق و مستندی درباره این شهر نگاشته اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه اصفهان از قدیم مهد ادیان مختلف بوده و هست، ابراز داشت: مردم اصفهان، مردمی خلاق و هنرمند هستند و در تمام دوران تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند.
شهردار اصفهان گفت:اصفهان در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام و در سال 2015 به عنوان شهر صنایع دستی دنیا شناخته شده و در سال آینده به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در دنیا مطرح می شود.
جمالی نژاد اذعان داشت:اصفهان نه تنها در ایران به عنوان شهر خواهر خوانده ها شناخته شده، بلکه با عضویت در سازمان های بین المللی به یک جهان شهر تبدیل شده است بگونه ای که بسیاری از سازمان های بین المللی ارتباط تنگاتنگی با اصفهان دارند.
وی با بیان اینکه عضویت در سازمان های بین المللی مختلف شرایط مطلوبی را برای اصفهان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد:اصفهان جزء سازمان بین المللی نتا، سی تی نت و آی سی سی ان و حتی عضو هیات مدیره بسیاری از سازمان هاست بگونه ای که دبیرخانه آی سی سی ان و آیریس به مدت سه سال در اصفهان مستقر شده است.

وی تاکید کرد: اصفهان عزم جدی دارد که به یک شهر دانش محور تبدیل شود و پیرامون این موضوع نه تنها از شهرهای دیگر حمایت می کند، بلکه حمایت های منطقه ای نیز در این راستا انجام داده است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اولین خانه علم در اصفهان احداث شده است،یادآور شد:این شهر اولین منطقه ویژه علمی و فناوری در کشور است و اولین خانه علم را در کشور و اولین خانه ریاضیات را در جهان بنیان نهاده است.
جمالی نژاد با اشاره به تعاملات اقتصادی اصفهان با کشور چین تصریح کرد:حمل و نقل ریلی،مترو و توسعه دیپلماسی اقتصادی پویا و شاداب را با کشور چین در دستور کار قرار داده ایم.
در ادامه این دیدار جین دینگ معاون رییس کمیته شهرداری و رییس جامعه حقوق شهر شیان چین اظهار داشت: اصفهان شهری دانش محور است و ما پس از بازگشت به کشور چین بر روی این موضوع به دقت مطالعه می کنیم.
وی با بیان اینکه شهر اصفهان طبیعتی زیبا و دلچسب و هوایی لذت بخش دارد،خاطرنشان کرد:این موضوع نشان از مدیریت با سلیقه و با تجربه شهری است و ما از همین جا بهترین سلام ها را به مدیران شهری اصفهان تقدیم می کنیم.
جین دینگ تصریح کرد: روسای شهر اصفهان از بخش های نمایشگاهی و سلامت شهر شیان دیدن کنند و ما صمیمانه منتظر حضور گرم آنها هستیم.
وی در بخشی دیگر از سخنانش پیرامون موقعیت فرهنگی و اجتماعی شهر شیان گفت: مسلمانان بسیاری در این منطقه زندگی می کنند و لایو چن رییس منطقه شیان نیز از مسلمانان است.
معاون رییس کمیته شهرداری شیان خاطرنشان کرد: ارتباط شهر شیان و اصفهان مربوط به 26 سال گذشته و با عنوان خواهر خواندگی است و این موضوع می طلبد که مسئولان هر دو شهر یکدیگر را از نزدیک ملاقات کنند.
وی با بیان اینکه شیان سومین شهر چین از لحاظ وجود کالج ها و دانشگاه هاست،بیان کرد: 800 هزار دانشجوی دانشگاهی در شهر شیان وجود دارد.

عرضه صنایع دستی اصفهان در چین
در ادامه این دیدار "لایو چن" رییس بخش شیان با بیان اینکه در شهر شیان مرکز تجارت الکترونیکی تاسیس می شود، اظهار داشت:این مرکز 2 میلیون متر مربع مساحت دارد و تا سال آینده به بهره برداری می رسد و بخشی از آن به صورت پاویونی رایگان در اختیار اصفهان برای عرضه صنایع دستی قرار داده می شود.
لایو چن خاطرنشان کرد:ما پنجره تک و منحصر به فردی را به اصفهان خواهیم داد و صنایع دستی را در قالب تعاملات دو شهر عرضه می کنیم.
وی با بیان اینکه در شهر شیان سلسله و زنجیر کاملی از کارخانجات وجود دارد، تصریح کرد: تولید اتومبیل، کامپیوتر و تجهیز کارخانجات و خط تولید در این شهر وجود دارد.
وی ادامه داد:هسته مرکزی کارخانجات سامسونگ برای تولید گوشی های تلفن همراه در این شهر وجود دارد.
لایو چن با بیان اینکه در سال 2014 این شهر به رشد اقتصادی 9/9 رسیده است، تصریح کرد: تصور می کنم در آینده ای نزدیک همکاری های بیشتری را با این شهر داشته باشیم و انعقاد این تفاهم نامه قدم اول برای تعاملات تجاری و گردشگری خواهد بود.
وی گفت: هر دو شهر در زمینه های اقتصادی راه ابریشم نیز باید همکاری و تعامل داشته باشند.

نوشتن دیدگاه