پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2424
منتشر شده در شنبه, 07 آذر 1394 12:34
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم ارایه خدمات ویژه به معلولان شهر اصفهان،خواستار رعایت مناسب سازی ها در طرح و پروژه های شهری شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ،رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:روز جهانی معلولین از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال...

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم ارایه خدمات ویژه به معلولان شهر اصفهان،خواستار رعایت مناسب سازی ها در طرح و پروژه های شهری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:روز جهانی معلولین از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 1992 اعلام شد و هر ساله ۱۲ آذر به عنوان روز جهاني معلولين در تقويم‌ها جاي گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد:معلولان به رغم محدودیت‌های حسی و حرکتی به دلیل برخورداری از جوهره انسانی، باید همچون دیگران، از امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار شوند. حق بهره مندی از خدمات آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی و...، همگی به عنوان موضوعات محوری در قوانین و آیین نامه های مربوط به حقوق معلولان به شمار می آید.
امینی ادامه داد: بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل نقص در سیستم روحی و مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند.وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه های شهری ،اظهار کرد:پروژه تقاطع غیرهمسطح استقلال در ورودی شمال اصفهان به صورت شبانه روزی در حال اجراست اما این اجرا و اجراهای دیگر نقاط شهر نباید برای شهروندان که از این مسیرها تردد می کنند، زحمت ایجاد کند و باید تمهیدات ترافیکی طرح ها در همین راستا صورت پذیرد.
وی افزود:به دلیل تردد بالای خودروهای سبک و سنگین در محدوده میدان استقلال، ترافیک سنگینی در این محور ایجاد شده که لازم است، تمهیدات لازم ترافیکی در میدان استقلال پیش بینی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت نصب تابلوهای حد ترخص اظهار کرد: نصب تابلوهای حد ترخص شرعی در ورودی‌های شهر اصفهان ضروری است.
امینی در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامیداشت اربعین اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: اربعین دارای محتوایی آموزنده و یادآور خاطره ای حیات بخش و با قداست است از این رو جا دارد مراسم بزرگداشت این خاطره به یادماندنی هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.
وی در ادامه به شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، با تصویب مجلس شورای اسلامی، روز مجلس نامگذاری شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس افزود:در این بیانات تاکید شده که مجلس جای گفتگوی حکیمانه و خردمندانه است و این مسئله با هیاهو هنگام حرف زدن دیگران کاملاً منافات دارد و این عادت بسیار بد و حیرت انگیز باید در مجلس شورای اسلامی ریشه کن شود.
امینی بیان کرد: مقام معظم رهبری احساس تکلیف، نیت خالصانه، توکل به پروردگار و تلاش برای کسب رضایت الهی را زمینه و شرط اصلی موفقیت آمیز بودن تلاشهای مجلس و دیگر دستگاهها می دانند.


نوشتن دیدگاه