جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2590
منتشر شده در پنج شنبه, 20 اسفند 1394 12:12
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان خبر داد:

شهردار اصفهان گفت: هر هفته میلیاردها تومان پروژه به صورت متوازن در سطح مناطق 15 گانه افتتاح می‌شود که این توازن باعث زدودن محرومیت از چهره اصفهان می شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، مهدی جمالی نژاد در برنامه رادیویی صدای شهر اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان برای استقبال از میهمانان...

شهردار اصفهان گفت: هر هفته میلیاردها تومان پروژه به صورت متوازن در سطح مناطق 15 گانه افتتاح می‌شود که این توازن باعث زدودن محرومیت از چهره اصفهان می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی جمالی نژاد در برنامه رادیویی صدای شهر اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان برای استقبال از میهمانان نوروزی از 27 اسفندماه آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 11 کمیته در ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان تشکیل شده است، افزود: جلسات زیادی از شهریورماه برای فراهم کردن تمهیدات لازم جهت استقبال از مسافران نوروزی تشکیل شده است.
شهردار اصفهان به خانه تکانی شهر اشاره و تصریح کرد: مراسم خانه تکانی شهر از فردا با حضور مسئولان شهری و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
جمالی نژاد با اشاره به کاشت 230 هزار اصله درخت در هفته درختکاری به مناسب 230 هزار شهید خاطرنشان کرد: 230 هزار اصله نهال در 65 نقطه از شهر اصفهان از مدارس، پارک ها، کلیساها، کنیسه ها کاشته شده است.
وی با بیان اینکه قرار است اصفهان به باغشهر تبدیل شود، اظهارکرد: به رغم اینکه اصفهان از خشکسالی و بحران آب رنج می‌برد اما ایجاد باغشهر به حفظ آب موجود کمک می‌کند.
شهردار اصفهان ادامه داد: درختکاری به آب کمتری نیاز دارد از این رو بر اساس روش های نوین در صرفه جویی آب بسیار موثر است.
قطار "هر هفته چند افتتاح" سرعت گرفته است
جمالی نژاد با بیان اینکه هفته گذشته برنامه های متنوعی در شهر اصفهان در حوزه‌های‌ های مختلف سلامت، فرهنگی و عمرانی به بهره برداری رسید، گفت: در شانزدهمین برنامه از طرح هر هفته چند افتتاح ستاد سلامت شهراصفهان، 14 خانه سلامت و 152 کانون سلامت با حضور وزیر بهداشت در منطقه خوراسگان رونمایی شد.
وی با اشاره به اینکه به دنبال ادامه طرح هر هفته چند افتتاح پروژه‌های عمرانی، خدماتی منطقه رهنان نیز افتتاح شد، افزود: خوشبختانه شیب اجرای پروژه های عمرانی در شهر تند شده است به طوری که هر هفته میلیاردها تومان پروژه به صورت متوازن در سطح مناطق 15 گانه افتتاح می‌شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: برگزاری همایش شهر هوشمند، شهروند هوشمند، برگزاری نشست های مختلف در مرکز خلاقیت و مرکز فناوری های نوین و سلسله نشست‌های نبض شهر از دیگر برنامه هایی است که در هفته جاری برگزار شده است.
جمالی نژاد با اشاره به رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی ساخت ایران خاطرنشان‌کرد: با توجه به آلودگی 6 برابری موتورسیکلت‌ها به منظور رسیدن به هوای پاک تفاهم‌نامه ای با معاونت رئیس جمهور امضا شده است تا تسهیلاتی در اختیار مردم قرار گیرد.
آکواریوم ناژوان به بهره برداری می رسد
وی به افتتاح طرح آکواریوم ناژوان اشاره کرد و افزود: با افتتاح طرح آکواریوم ناژوان در آینده ای نزدیک، به جاذبه‌های تفریحی شهر اصفهان افزوده می‌شود.
شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره گل و گیاه در اصفهان تصریح کرد: بیست و یکمین جشنواره گل و گیاه، ماهی‌های زینتی و مشاغل خانگی اصفهان در محل دائمی بازار گل و گیاه شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.
جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این جشنواره نمایندگان تولیدکننده و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از 15 استان‌ کشور حضور دارند و جدیدترین تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه شهرداری تمام تلاش خود را به کار بسته تا برنامه‌های شهر، شهروندمحور باشد، اظهار کرد: قرار بر این است قطار پرسرعت افتتاح پروژه های عمرانی در ایام نوروز نیز ادامه داشته باشد.
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ساماندهی ورودی شمال شهر اصفهان ادامه داد: خیابان کاوه در ورودی شمال اصفهان یکی از خیابان‌های پرتردد شهر محسوب می‌شود البته در گذشته در بلوار آزادگان ترافیک بالایی ایجاد می شد بنابراین اگر تقاطع غیرهمسطح استقلال ساماندهی شود، توازن بین ورودی‌های شمال اصفهان ایجاد و از حجم ترافیک خیابان کاوه کاسته می‌شود.
جمالی‌نژاد با اشاره به اجرای رینگ حفاظتی شهر اضافه کرد: سال آینده قرار بر این است از دانشگاه صنعتی تا کارخانه قند رینگ حفاظتی ایجاد شود که به طور حتم با اجرای این طرح از بار ترافیکی شمال شهر کاسته می‌شود.
وی در ادامه به فعالیت شبانه روزی در احداث ایستگاه های مترو اشاره کرد و گفت: پروژه های احداث ایستگاه های مترو در محدوده مرکزی شهر در سه شیفت کاری در دست اجراست.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر قرار است شهر آباد شود نیاز به صبوری شهروندان دارد، افزود: در زمان اجرای پروژه های عمرانی شهروندان با مشکل تردد روبرو می شوند، اما پس از بهره برداری از طرح ها به طور حتم شیرینی افتتاح پروژه ها را خواهند چشید.
جمالی نژاد در ادامه سخنان خود از باززنده سازی بافت های قدیمی شهر اصفهان سخن به میان آورد و تصریح کرد: منطقه 3 بیشترین درصد بافت قدیمی را دارد که باززنده سازی بافت با شیب تندتری در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که در شهر اصفهان اجرا می‌شود در جهت حفظ و نگهداری بافت تاریخی، باززنده سازی بافت قدیمی و ایجاد شرایط لازم برای شهروندان منطقه است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه بسیاری از خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند در تکالیف شهرداری نیست، اظهار کرد: احداث فرهنگسراها، سالن‌های ورزشی متولی خاص خود را دارد، اما شهرداری در حد کمک در جاهایی که می تواند کمک کند ورود پیدا می کند./

نوشتن دیدگاه