جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2598
منتشر شده در شنبه, 22 اسفند 1394 14:46
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون امور اقتصاد و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علیرغم کم بودن بارندگی در صورت برخورد با برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست زاینده رود به صورت دائمی جاری می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، فتح الله معین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با همکاری و...

رئیس کمیسیون امور اقتصاد و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علیرغم کم بودن بارندگی در صورت برخورد با برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست زاینده رود به صورت دائمی جاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فتح الله معین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی مدیریت استان و مدیریت شهری اصفهان و مساعدت طبیعت در سال 94، شاهد وضعیت‌ مناسب‌تری از نظر زیست محیطی بوده ایم.
وی افزود: باید این مسئله را همواره مورد یادآوری قرار دهیم که رفع مشکلات زیست محیطی به خصوص مبارزه با آلودگی هوا اولین و مهمترین اولویت ما در شهر اصفهان است.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همه تلاش ما باید در جهت ایجاد شرایط مناسب زندگی برای شهروندان و در راس آن هوای سالم برای آحاد مردم باشد.
معین با اشاره به اینکه جاری بودن دائمی آب در زاینده رود خواست تک تک مردم استان و حق شرعی و قانونی و تاریخی حق‌آبه داران و سهم آبه‌داران این شاهرگ حیاتی استان و دستور صریح رئیس جمهور می باشد، خاطرنشان کرد: علیرغم کم بودن بارندگی در صورت برخورد با برداشت غیرمجاز آب در بالادست انجام این خواسته عمومی امکان‌پذیر است که امیدواریم این مهم مورد توجه جدی مدیریت استان و مسئولان کشوری قرار گیرد.
وی اظهار کرد: حیات در نصف جهان بدون وجود زاینده رود در بلندمدت امکان‌پذیر نمی‌باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به تلاش در جهت تملک اراضی واقع در طرح‌های فضای سبز گفت: لازم است از تغییر کاربری اراضی فضای سبز به بهانه ذخیره‌سازی در بانک اراضی فضای سبز جلوگیری شود.
معین همچنین به پیش بینی طرح نصب وسایل کاهش آلاینده‌های خودروئی اشاره کرد و افزود: نصب وسایل کاهش آلاینده‌ بر روی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر می تواند به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی شهر مطرح باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید با صنوف آلاینده در محدوده شهر برخورد شود، تصریح کرد: از شورای شهر و شهردار اصفهان درخواست می‌شود در جلوگیری از برداشت معادن گچ در شرق اصفهان و تبدیل اراضی آن منطقه و برنامه‌ریزی جهت جابه‌جایی و تغییر سیستم و فن‌آوری کارگاههای تولید آجر از خاک رس به دیگر مواد اولیه اقدام کنند.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه سخنان خود بر تکمیل خط یک مترو تاکید و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی باید در جهت تکمیل خط یک مترو اقدام شود تا کل مسیر خط یک قابل بهره برداری باشد.
معین اضافه کرد: موانع عملیات اجرایی خط دوم با توجه به حل مشکلات عنوان شده در خصوص مسیر خط دوم باید رفع شود.
وی بر رفع اشکالات در خصوص نحوه بهره‌برداری از ناوگان اتوبوسرانی تاکید کرد و گفت: با بازنگری در خصوص اتوبوسرانی، توسعه سامامه حمل و نقل سریع اتوبوس‌های شهری مرسوم به بی.آر.تی، زمانبندی حضور اتوبوس‌ها در ایستگاههای مختلف می توان اشکالات شرکت اتوبوسرانی را رفع کرد.
رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رفع اشکالات فنی اتوبوس‌ها به جهت دودزا نبودن آنها و پیگیری در تامین سوخت و نفت گاز مناسب ضروری است.
معین تصریح کرد: پرداختن به امر گردشگری در اصفهان می تواند یکی از راهکارهای موثر در معرفی فرهنگ ایرانی-اسلامی شهر اصفهان به جهانیان و توسعه رونق اقتصادی به خصوص رونق صنایع دستی باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که نبود آلاینده‌های زیست محیطی یکی از عوامل موثر در انتخاب مقصد گردشگری است و به جهت ایجاد شرایط مطلوب اقتصادی برای مردم شهر اصفهان لازم است که بطور جدی به موضوع مبارزه با آلاینده های زیست محیطی پرداخته شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال 94 خوشبختانه گردشگری در شهراصفهان دارای وضعیت مناسبتری نسبت به گذشته بوده و میزان تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی شرایط نسبتا مطلوبی را داشته است.
معین ادامه داد: لازم است با پرداختن به مبارزه با آلودگی محیط زیست و جاری بودن آب در زاینده رود گامی موثر در ایجاد شرایط مناسب زندگی و رونق اقتصادی شهر اصفهان برداشته شود./

نوشتن دیدگاه