جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2615
منتشر شده در سه شنبه, 25 اسفند 1394 21:52
تعداد دیدگاه: 0
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان:

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان گفت: افزايش نرخ حمل و نقل عمومي به تصويب شوراي اسلامي شهر اصفهان رسيد و يك بسته هدفمند حمايتي تخفيف ويژه براي استفاده كنندگان همیشگی اتوبوس نيز ارائه شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، عليرضا صلواتي با اشاره به ارائه لايحه افزايش...

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان گفت: افزايش نرخ حمل و نقل عمومي به تصويب شوراي اسلامي شهر اصفهان رسيد و يك بسته هدفمند حمايتي تخفيف ويژه براي استفاده كنندگان همیشگی اتوبوس نيز ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، عليرضا صلواتي با اشاره به ارائه لايحه افزايش نرخ كرايه اتوبوس هاي شهري به شوراي شهر اظهار كرد: لايحه افزايش كرايه اتوبوس هاي شهري در جلسه علني شوراي اسلامي شهر مورد تصويب قرار گرفت.
وي اضافه كرد: تلاش كرديم كه خطوطي كه قيمت هاي مشابه دارند با قيمت هاي واحد ارائه شوند تا شهروندان بتوانند آگاهي لازم را نسبت به قيمت بليت داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه حدود 100 خط اتوبوس در سطح شهر فعال است، ادامه داد: قيمت هاي خطوط اتوبوسراني فعال در سطح شهر 200، 300، 400 و 600 تومان است و همچنين تلاش كرده ايم كه بتوانيم يك بسته حمايتي را به صورت هدفمند ارائه كنيم.
صلواتي تاكيد كرد: براساس اين بسته حمايتي تخفيف 20 درصدي براي دانش آموزان، دانشجويان، خبرنگاران، بازنشستگان كشوري و لشكري، ايثارگران، جانبازان، معلولان و خانواده تحت پوشش آنها و افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي لحاظ مي شود.
وي با بيان اينكه مسافراني كه در ساعت غير اوج هم در صبح و هم در بعداز ظهر از سيستم اتوبوسراني استفاده مي كنند، به ازاي هر سفر مشمول 20 درصد تخفيف مي شوند، افزود: كارمندان و كاركنان دولت با درخواست دستگاه مربوطه مشمول تخفيف 10 درصدي مي شوند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان گفت: فرزندان و همسران شهدا و جانبازان بالاي 25 درصد نيز از تخفيف 40 درصدي برخوردار مي شوند و هزينه 10هزار ريال بليت تك سفره نيز براي افراد فاقد كارت هوشمند نيز مورد تصويب شوراي شهر قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه با اين كار با افزايش استقبال شهروندان مواجه مي شويم و به نوعي رغبت شهروندان به ويژه دانش آموزان و دانشجويان را براي استفاده از اين بسته هاي حمايتي داريم، اظهار كرد: از سوي ديگر اين بسته حمايتي مي تواند به افزايش راندمان و بهره وري اتوبوسراني كمك كند.
صلواتي با تاكيد بر اينكه متاسفانه ناگزير از افزايش كرايه اتوبوس ها هستيم، ادامه داد: چرا كه هر ساله براساس قانون يك سوم بليت اتوبوس ها بايد توسط دولت، يك سوم توسط شهرداري و يك سوم ديگر بليت اتوبوس ها نيز بايد توسط مردم پرداخت شود.
وي با بيان اينكه در سال گذشته دولت 12 ميليارد تومان معادل حدود 25 درصد از سهم خود را براي يارانه بليت اتوبوس هاي اصفهان پرداخت كرده است، تصريح كرد: در سال جاري نيز دولت تاكنون سه ميليارد تومان معادل هفت درصد از سهم 45 ميليارد توماني خود را براي بلیت اتوبوس هاي اصفهان پرداخت كرده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان اضافه كرد: هزينه هاي جاري اتوبوسراني، حقوق و دستمزد و موارد ديگر بايد در زمان خود پرداخت شود و تمام بار اين هزينه ها به دوش شهرداري تحميل شده است.
وي با اشاره به اينكه از سال 1389 تا سال 1394 مجموع مطالبات شهرداري از دولت براي يارانه بليت اتوبوس ها حدود 88 ميليارد و 500 ميليون تومان است كه در سال هاي گذشته اين هزينه ها پرداخت نشده است، تاكيد كرد: در سال هاي گذشته دولت حدود 80 درصد از سهم خود را براي يارانه بليت اتوبوس ها پرداخت مي كرده اما امروز اين عدد به هفت يا هشت درصد رسيده است.
صلواتي با تاكيد بر اينكه اميدواريم بتوانيم بحث افزايش كيفيت ارائه خدمات و نوسازي ناوگان را انجام بدهيم و سن ناوگان را در سال آينده به پنج سال برسانيم و كيفيت ناوگان و كيفيت سرويس دهي را افزايش بدهيم، افزود: افزايش خطوط سامانه اتوبوس هاي تندرو شهري نيز مورد تاكيد شوراي شهر است و اين مهم در دستور كار شهرداري قرار دارد.
وي با بيان اينكه كاهش تصدي گري و واگذاري به بخش خصوصي در كنار افزايش سطح ارائه خدمات به شهروندان مي تواند رضايتمندي شهروندان را به دنبال داشته باشد، گفت: افزايش قيمت بليت اتوبوس ها به صورت ميانگين با توجه به بسته هاي حمايتي ارائه شده 20 درصد است اما اين افزايش قيمت در خطوط متفاوت است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان اظهار كرد: كاهش تنوع قيمتي را در سال هاي آينده دنبال مي كنيم و سياست نهايي ما اين است كه بتوانيم قيمت را براساس پيمايش و طول مسير مسافران داشته باشيم./

نوشتن دیدگاه