جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2725
منتشر شده در سه شنبه, 07 ارديبهشت 1395 10:00
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به مناسبت هفته کارگر در دیدار جمعی از اعضای تشکل‎‌های کارگری و کارفرمایی، گفت: حمایت از کارگران در گروی حمایت از کارآفرینان است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از پایگاه اینترنتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف...


نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به مناسبت هفته کارگر در دیدار جمعی از اعضای تشکل‎‌های کارگری و کارفرمایی، گفت: حمایت از کارگران در گروی حمایت از کارآفرینان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از پایگاه اینترنتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد به مناسبت هفته کارگر در دیدار با اعضای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ضمن تجلیل از زحمات کارگران، اظهار کرد: عدم ثبات شغلی یکی از معضلات مهم در حوزه کارگری است.

وی، تأمین امنیت شغلی برای کارگران را در گروی حمایت از کارفرمایان دانست و افزود: تا زمانی که با سیاست‌های تشویقی افراد را به کارآفرینی دعوت نکنیم، مشکل بیکاری و عدم ثبات شغل همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یک تولید کننده باید 70 درصد سود داشته باشد تا بتواند به کار خود ادامه دهد و حقوق کارگران را به موقع بپردازد.

وی ادامه داد: زمانی که یک سرمایه‌دار شروع به راه‌اندازی یک کارخانه کند، دریافت مالیات‌ها، پول زمین و واگذاری امتیازهای آب و برق در ابتدای کار کمر او را خم خواهد کرد.

طباطبایی‌نژاد افزود: پرداخت سودهای بانکی بالا، پول مردم را از کسب و کار بیرون کشیده و به سمت بانک‌هایی که اکثرا دولتی نیستند، روانه می‌کند و تعهدی برای استفاده در چرخه اقتصادی مورد نظر دولت وجود ندارند.

وی اظهار داشت: بانک‌های خصوصی پول مردم را دریافت می‌کنند و با خرید دلار، طلا و واسطه‌گری سودهای بالایی پرداخت می‌کنند و دولت هیچ اختیاری نسبت به پول مردم ندارد.

امام جمعه اصفهان به ارائه پیشنهادات در خصوص رونق اقتصادی و تولید اشاره کرد و عنوان کرد: اعطای وام‌های کم بهره، معافیت مالیاتی در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی، سنجش میزان درآمد کارآفرین در ابتدای کار و واگذاری رایگان زمین جهت احداث کارخانه از جمله سیاست‌های تشویقی است که می‌تواند باعث رونق تولید شود.

وی تصریح کرد: گاهی برخی افراد با سرمایه‌های اندک اقدام به راه‌اندازی کارخانه می‌کنند و علاوه بر ضربه‌ای که به خودشان وارد می‌کنند، باعث ایجاد مشکل برای خانواده‌ آن‌ها و سیستم بانکی می‌کند.

در ابتدای این دیدار غلام‌علی قادری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تأمین امنیت شغلی و صیانت از حقوق کارگران را مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری دانست و بیان داشت: نهاد خانواده در جامعه کارگری به خطر افتاده است و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل نداشتن ثبات شغلی از هم پاشیده است.

وی شرکت‌های پیمانکاری را از دیگر دغدغه‌های کارگران دانست و گفت: بسیاری از این شرکت‌های پیمانکاری، دلال‌هایی بیش نیستند و نیروهای کار خود را به صورت پیمانکاری جذب می‌کنند و حقوق آن‌ها را پرداخت نمی‌کنند./

نوشتن دیدگاه