جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2758
منتشر شده در شنبه, 18 ارديبهشت 1395 15:06
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمپین ترافیک شهر اصفهان گفت: خروج خودروهای فرسوده مکمل طرح کمپین ترافیک شهری اصفهان است. حمیدرضا فولادگر با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از شعار و نماد کمپین ترافیک شهری اصفهان و اهمیت توجه به موضوع ترافیک اظهار داشت: آنچه امروز برای...

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمپین ترافیک شهر اصفهان گفت: خروج خودروهای فرسوده مکمل طرح کمپین ترافیک شهری اصفهان است.
حمیدرضا فولادگر با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از شعار و نماد کمپین ترافیک شهری اصفهان و اهمیت توجه به موضوع ترافیک اظهار داشت: آنچه امروز برای کلان شهرهایی چون اصفهان مطرح است، بحث ترافیک و وسایل حمل و نقل شخصی و آلاینده‌های آن به شمار می‌رود که از دریچه‌های مختلف قابل بررسی است.

وی افزود: اگر از دریچه آلاینده‌ها بنگریم، بدون شک چنین برنامه‌هایی مثل پویش مردمی مقابله با آلودگی یا رعایت مسائل حمل و نقل عمومی و استفاده از وسایلی مثل دوچرخه و ترویج طرح‌های دیگری چون راه‌اندازی و استفاده از مترو و بی‌آرتی می‌تواند پیامدهای خوبی داشته باشد و ما باید خودمان در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد دیگر کمپین ترافیک شهری بیان کرد: راه‌حل‌هایی که می‌تواند آثار آلایندگی و ترافیکی را کمتر کند در وسایل حمل و نقل موجود بوده که شامل سوخت و سیستم سوخت‌رسانی استاندارد، استفاده از موتورهای سالم و غیره است.

وی با نام بردن از وسایل موتوری برقی به عنوان یک وسیله حمل و نقل در سطح شهر اظهار داشت: ممکن است برخی از مردم فکر کنند تهیه این قبیل وسایل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد ولی اگر از همین امروز استفاده از این وسایل را در بین مردم رایج کنیم می‌توانیم به مرور زمان از وسایل بزرگ‌تر چون موتور سیکلت و تاکسی‌های برقی نیز بهره‌مند شویم.

فولادگر با اشاره به اینکه درخواست‌های مردم در این پویش به مجلس شورای اسلامی منتقل خواهد شد، تصریح کرد: در وسایل حمل و نقل عمومی باید زمینه حمایتی استفاده از سوخت‌های استاندارد را فراهم کنیم و در قانون و بودجه برای آن احکامی را در نظر بگیریم که امسال به این مورد توجه شده و برای آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته باید توجه کرد خروج خودروهای فرسوده به عنوان مکمل این طرح‌ها باید در نظر گرفته شود چراکه این ماشین‌ها تأثیر مهمی در آلودگی شهری دارند که البته این امر نیز مستلزم دادن تسهیلات خوب به دارندگان خودروهای فرسوده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم باید خودشان در زمینه کمپین ترافیک شهری فرهنگ‌سازی کنند.

وی با بیان این که در شهرهای بزرگ تاریخی استفاده و عبور و مرور از وسایل حمل و نقل عمومی در مقایسه با وسایل شخصی از اولویت برخوردار است، گفت: اگر بتوان در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تنوع ایجاد کرد و مردم را تشویق کرد که برای رفت و آمدهای خود تنها از یک وسیله استفاده نکنند اوضاع ترافیکی شهر نیز بهبود خواهد یافت.

فولادگر در پایان با اشاره به ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری مستقر در سطح شهر اصفهان خاطر نشان کرد: همین مورد می‌تواند در جهت فرهنگ‌سازی صحیح ترافیکی نقش بسزایی داشته باشد./

نوشتن دیدگاه