جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2872
منتشر شده در یکشنبه, 09 خرداد 1395 15:18
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان گفت: اصفهان برای بازگشت به هویت خود نیاز به گفتمان سازی دارد لذا هنرمندان نباید ما را در این مسیر تنها بگذارند. نصف جهان بودن اصفهان بخاطر وجود کسانی است که جاذبه های گردشگری را ایجاد کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، مهدی جمالی نژاد در این زمینه اظهار کرد: تمام مردم اصفهان با فعالیت ذاتی شهرداری ها آشنا هستند. وقتی نام شهرداری شنیده می شود، بسیاری از مردم وظایف ذاتی شهرداری ها را مورد بازنگری قرار می دهند.
وی افزود: شهرداری ها دستگاه های خدماتی بوده و هستند که وظایف خاصی از دیرباز تا کنون برعهده داشته اند. با توجه به رشد شهرها، باید جنس خدمات شهرداری ها عوض شود. کلان شهرها را نمی توان مانند شهرهای چند ده سال گذشته مدیریت کرد. شهرداری ها از سبقه خدمات صرف، به نهادهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده اند.
جمالی نژاد با بیان این که در شهر اصفهان گفتمان جدیدی را آغاز نموده ایم، بیان داشت: شهرداری اصفهان همواره در کشور پیشتاز فعالیت های نوین بوده است و بنا داریم با استفاده از گفتمان جدید، این اقدام را در دیگر شهرهای کشور، توسعه دهیم.
شهردار اصفهان با اشاره به نقش هنرمندان در تبیین گفتمان شهری، تاکید کرد: همانگونه که جنس شهرداری اصفهان، خدماتی و فرهنگی شده است، با گفتمان دانش محوری به کمک هنرمندان می توانیم آن را در جای جای کشورمان بسط داده و تسری بخشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر یک روز در شهرهای کشور ما داشتن آموزشگاه های صنعتی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای و مراکز پژوهشی افتخاری بود، در گفتمان جدید دیگر افتخار نیست چرا که در گفتمان جدید، دانایی محوری، شهروندان خلاق و هنرمندان نوآور، کارآفرینان و فن آفرینان، خلاقیت و نوآوری و آینده نگاری و آینده پژوهی، موتور توسعه شهر اصفهان خواهند بود.
جمالی نژاد تاکید کرد: اتمسفر حاکم بر شهر باید فرهنگی و هنری شود. یقینا تجلیل از هنرمندان در طول این مسیر می باشد. اصفهان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است اما چه کسانی این جاذبه ها را پدید آوردند؟ باید از خالق این پدیده ها نیز تجلیل به عمل آوریم.
وی با بیان این که دیپلماسی خلاق در شهر حرف اول را می زند، افزود: در راستای جریان سازی های علمی، هر هفته با دعوت از متخصصان شهری از کشورهای خارجی، اتاق فکری را تشکیل داده و در جلسات گوناگون مسیر پیشرفت شهرمان را بررسی می نماییم.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان برای بازگشت به هویت خود نیاز به گفتمان سازی دارد لذا هنرمندان نباید ما را در این مسیر تنها بگذارند. نصف جهان بودن اصفهان بخاطر وجود کسانی است که جاذبه های گردشگری را ایجاد کردند.
وی در پایان گفت: ما قرار است یک مرور جدید در اصفهان انجام دهیم. قرار است دوباره اصفهان را بخوانیم و خوانش و ادراک جدید را پدید آوریم که در این راستا نقش هنرمندان بسیار تاثیر گذار است./

نوشتن دیدگاه