جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3016
منتشر شده در یکشنبه, 06 تیر 1395 09:57
تعداد دیدگاه: 0
فرماندار اصفهان:

فرماندار اصفهان از ممنوعیت استعمال قلیان در شماری ازنقاط تفرجگاهی و بوستان های شهری این خطه تاریخی خبرداد.

 فضل الله کفیل که در همایشی با عنوان 'روز جهانی مبارزه با مواد مخدر' سخن می گفت، افزود: تاکنون چند نقطه جغرافیایی در اصفهان تعریف شده و در مرحله اول حداقل در سه نقطه از شهر استفاده از قلیان ممنوع است.
وی گفت: در یک قدم عملی،استفاده از قلیان را در کنار رودخانه و فضای سبز اطراف آن، بوستان صفه و شهید رجایی ممنوع اعلام و برای شهرداری و نیروی انتظامی وظایفی را در این زمینه تعریف کردیم.
کفیل گفت: قانون وظایفی را برای مقابله با عرضه و استفاده قلیان دربوستان ها و فضای سبز مشخص کرده و اگر مقابله ای انجام نمی شود بطور قطع کوتاهی دستگاه های مسئول است.
وی گفت: رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در این زمینه نقش مهمی در مطالبه گری از دستگاه ها بر عهده دارند.
کفیل گفت: رسانه ها و خبرگزاری ها می توانند به خوبی نقش آفرینی کنند و هر روز ستونی را به مقابله با مواد مخدر اختصاص دهند و کمپینی را با کمک سازمان های مردم نهاد در جهت مقابله با مواد مخدر راه اندازی کنند.
فرماندار اصفهان گفت: دستگاه هایی که وظیفه قانونی خود را انجام نمی دهد و با مواردی که برای جامعه ضرر و آسیب دارد مقابله نمی کنند، باید به افکار عمومی جامعه پاسخ دهند.
وی خاطرنشان کرد: عمومی کردن مبارزه با مواد مخدر به مثابه این است که نقش مطالبه گری و ایجاد انزجار از مصرف را در این زمینه افزایش دهیم.
کفیل گفت: امروز در شش بخش شهرستان اصفهان کمیته مبارزه با مواد مخدر شکل گرفته است و شهرداری ها بخوبی در این زمینه نقش آفرینی می کنند.
وی گفت: نظام نامه هایی برای پارک ها و فضای سبز شهر ستان اصفهان در حال تهیه است.
فرماندار اصفهان، سیگار و قلیان را دروازه ورود اعتیاد به جامعه توصیف کرد و گفت: امروز با نگاه به فضای عمومی جامعه می توان این پیام را دریافت کرد که قبح و زشتی مصرف قلیان از بین رفته است.
کفیل گفت: امروز قلیان به عنوان یک ناهنجاری و آسیب در جامعه مطرح نیست و جامعه هیچ عکس العملی نسبت به این ناهنجاری ندارد.
وی گفت: عادی سازی مصرف قلیان در جامعه انجام و یک ناهنجاری به مرور زمان به هنجار تبدیل شده است.
کفیل گفت: استانداران و فرمانداران به نمایندگی از دولت تدبیر و امید پرچمدار امر اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر هستند.
وی گفت: دستگاه های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی و اجتماعی و فرهنگی و نهادهای مردمی و سازمان های مردم نهاد از ظرفیت گسترده و تاثیرگذاری در عزم ملی مبارزه با مواد مخدر برخوردارند.
وی گفت: کشور ما در عرصه مقابله با مواد مخدر در 37 سال گذشته بیش از سه هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کرده است.
همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدرروز گذشته با رویکرد تقویت مبانی دینی، اعتقادی و مبانی نوجوانان اقدامی مؤثر در ایمن‌سازی آنان در برابر اعتیاد با حضور تعدادی از کارشناسان شهرداری های مناطق مختلف اصفهان، کارشناسان بهزیستی در فرمانداری اصفهان برگزار شد.
بیست و ششم ژوئن (پنجم تیر) به عنوان سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است./

نوشتن دیدگاه