جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3031
منتشر شده در چهارشنبه, 09 تیر 1395 13:44
تعداد دیدگاه: 0

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به حجم بالای نظافت معابر در شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان بالغ بر 45 میلیون متر مربع معابر اصلی و فرعی دارد كه این میزان در طول شبانه روز و به صورت روزانه نظافت می شود.

 احمدرضا مصور اظهار کرد: در طول سال برای مجموع رفت و روب و نظافت شهر، حدود 100 میلیارد تومان باید هزینه شود كه عدد بسیار بزرگی است.
وی افزود: هزینه نظافت معابر در روز 120 میلیون تومان می باشد، این در حالی است كه وقتی معابر جدید احداث می شود، متراژ معابر بالا می رود و در نتیجه هزینه ها نیز افزایش می یابد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با مقایسه وضعیت نظافت اصفهان با دیگر كلانشهرها خاطرنشان كرد: اصفهان به 2 دلیل نسبت به دیگر شهرها پاک و تمیزتر است، دلیل اول به فرهنگ مردم اصفهان برمی گردد؛ چرا كه مردم هر شهری عنصر اصلی حفظ نظافت شهر هستند.
وی ادامه داد: دلیل دوم به همت شهرداری اصفهان برمی گردد كه تمام قد و با تمام امكانات در این حوزه فعال است تا هیچ زباله ای روی زمین نماند و نظافت شهر صورت پذیرد.
مصور با تاكید بر اینكه مردم اصفهان شایسته شهر زیبا هستند، گفت: امیدواریم این روند نظافت و تمیزی شهر اصفهان را حفظ كنیم.
وی تصریح كرد: تنها در حوزه نظافت شهر بیش از 2300 نیرو مشغول به فعالیت هستند كه به صورت شبانه روزی معابر اصلی و فرعی شهر را تمیز می كنند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان پیش از این تاكید كرده بود مدیریت شهری در ساهای اخیر با تلاش و همت 4هزار نفر كارگر در بخش های نظافت و رفت و روب، فضای خوب و رضایت بخشی ایجاد كرده است.
وی یادآور شده بود در شهر اصفهان ۴۴ درصد رفت و روب معابر و خیابان ها به صورت كاملا مكانیزه انجام می شود كه درصد مكانیزه كردن خدمات نظافت در شهر رو به افزایش است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از افزایش 11 درصدی بودجه حوزه خدمات شهری در سال جاری خبر داده و تصریح كرده بود، ماهیت تخصیص بودجه تغییر پیدا كرده است، به این صورت كه بیشتر به سمت هدف های قابل اجرا كه به طور واقع امكان تحقق آن وجود دارد پیش رفته و در واقع، بودجه خدمات شهری در سال جدید با نگرشی بسیار بهتری نسبت به سال های گذشته تدوین شده است./

نوشتن دیدگاه