شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3313
منتشر شده در شنبه, 30 مرداد 1395 12:37
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دوری مسئولان از اشرافی گری لطف الهی است و اگر حکومتی خالصانه خدمت گذار مردم باشد، مردم نیز با آن همراه می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در پیش رو بودن هفته دولت گفت: همراهی دولت و ملت در مسائل گوناگون سبب اقتدار دولت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این هفته به مناسبت سالروز شهادت رییس جمهور وقت شهید رجایی و نخست وزیر وقت، محمد جوادباهنر نام گذاری شده است، افزود: این شهیدان والا مقام، با تقوا و اخلاص خود به خدمت خالصانه مردم مشغول بودند و دولت فعلی نیز باید با اهتمام بیشتر به رفع مشکلات شهرها بپردازد تا اعتماد مردم را کسب کند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته تکریم مساجد تصریح کرد: این روز به خاطر آتش سوزی مسجد الاقصی نامگذاری شد و شهرداری 13 سال است که در رابطه با کمک به ساخت مسجد اقدام کرده است.
امینی با بیان اینکه هدف ورود شهرداری به ساخت مساجد، رونق بیشتر مساجد در مناطق است، گفت: در بودجه امسال نیز 2 میلیارد تومان برای ساخت 5 مسجد در 5 نقطه شهر تخصیص یافته است.
علامه مجلسی در اثبات حقانیت تشیع جایگاه ویژه ای داشت
امینی ضمن اشاره به سالروز بزرگداشت علامه مجلسی اذعان کرد: این عالم وارسته در اثبات حقانیت تشیع در اصفهان نقش ویژه ای داشت.
وی با اشاره به اینکه این عالم عالیقدر 13 اثر از خود بر جای گذاشته است، افزود: کتاب نفیس بحارالانوار در 18 جلد تنها یکی از تالیفات ایشان است که اکنون بسیاری از علاقه مندان این حوزه از این کتاب کسب معرفت می کنند و در علوم حدیث و رجال نیز از جایگاه والایی برخوردار است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جایگاه این عالم افزود: مرحوم مجلسی یکی از عالمان بزرگ تاریخ است و از لحاظ علمی مردی بلند پایه و در علم حدیث و رجال خبره بود. این عالم حدیث فهم است و تالیفات ایشان جزو علمی ترین منابع است که از درون تنها کتاب بحار می توان ده ها کتاب زبده علمی استخراج کرد. کتاب مرعات العقول نیز کتابی است فوق العاده که یک عمر وقت برای تالیف آن نیاز است ولی در عمر با برکتشان ایشان 13 اثر تالیف کردند.
بر خلاف تحریم ها، صنعت دفاعی کشور پیشرفت چشمگیری داشت
امینی به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و افزود: صنعت دفاعی کشور بعد از وابستگی هایی که به رژیم ستم شاهی داشت، با هوشمندی وآینده نگری امام راحل(ره) تخت عنوان وزارت دفاع شکل گرفت که با بخش صنعتی نیز همراه است.
وی ضمن اشاره به فعالیت های گسترده این وزارت خانه گفت: هم اکنون در عرصه های موشکی، فضایی، زمینی و دریایی از پیشرفته ترین امکانات در این صنعت بر خورداریم که بر خلاف تحریم ها نتایج خوبی از جوانان مومن در پیشرفت این صنعت شاهد بودیم و یکی از فعالیت های خطیر نیروهای مسلح، اقتدار و حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور و پیاده کردن اهداف و آرمان های انقلاب است.
زمینه تکریم ارباب رجوع، تکریم کارمندان است
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پیش رو بودن روز کارمند را گرامی داشت و افزود: روز کارمند بهانه ای است تا به وضعیت معیشتی و امنیت شغلی این قشر توجه شود.
امینی بیان کرد: باید تکریم کارمندان مورد توجه مسئولان باشد، در این صورت است که تکریم ارباب رجوع به خوبی محقق خواهد شد.
وی افزود: توجه به ابعاد گوناگون کار مورد تاکید پیامبر اسلام(ص) است زیرا که انسان صالح محور توسعه در هر کشوری است پس باید هم در زمینه سلامت روحی و جسمی کارمندان و هم به سالم بودن کارکرد آنها نیز توجه کرد و برنامه های متنوعی در این مورد صورت داد تا به شایسته سالاری ها، امانت داری ها و نشاط کاری دست یابیم.
سهراب مرادی و کیانوش رستمی از افتخارات ایران هستند
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن ابراز خوشحالی از کسب مدال سهراب مرادی ادامه داد: امیدواریم این کاروان در مراحل بعدی نیز موفق باشند.
امینی با اشاره به پیروزی کیاوش رستمی افزود: اهداء مدال های این وزنه بردار به خانواده ها معظم شهدای مدافع حرم کار با ارزشی بود و این نشان از روح پهلوانی آن عزیزان است./74

نوشتن دیدگاه