شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3334
منتشر شده در سه شنبه, 02 شهریور 1395 12:05
تعداد دیدگاه: 0
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خبر داد؛

پروژه تقاطع غیرهمسطح 25 آبان با تلاش یکساله شهرداری تکمیل شد تا شهروندان از معضل ترافیک خیابان کاوه برای همیشه رها شوند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، تقاطع غیرهمسطح 25 آبان نیز به دلیل حجم بالای ترافیک خیابان کاوه و تلاقی آن با حلقه دوم حفاظتي شهر اصفهان در تکمیل مسیر BRT، تسهیل عبور و مرور خط شرق به غرب و کم کردن بار ترافیکی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و اکنون مراحل پایانی طرح در حال انجام است.
در همین راستا با ایرج مظفر معاون عمران شهری شهرداری اصفهان به گفتگو نشستیم.
عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح 25 آبان از چه زمانی آغاز شد؟
عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح 25 آبان از آخر خردادماه سال 94 آغاز شد. طبق قرارداد این پروژه باید در تیرماه سال جاری انجام می گردید اما به دلیل برخی از تغییرات این پروژه در مرداد ماه سال جاری تکمیل شد.
علت تاخیر در بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح 25 آبان چه بود؟
احداث مسیر بی .آر.تی در کنار پروژه تغییراتی را در طرح 25 آبان ایجاد کرد و حدود یک ماه عملیات اجرای پروژه را به تاخیر انداخت همچنین ایام نوروز پلیس اجازه بستن مسیر شمال – جنوب کاوه در مسیر کاوه را نداد اما با فعالیت های زیاد طی 2 ماه این تاخیر جبران شد.
اکنون تقاطع غیرهمسطح 25 آبان در چه مرحله ای است؟
کار کردن با این رکود بسیار سخت است همچنین شهروندان باید بدانند اگر قولی از سوی شهرداری به شهروندان داده می شود شهرداری با تمام وجود به پای محقق کردن قول خود می ایستند تا وفای به عهد خود را نشان را دهند.
تقاطع غیرهمسطح 25 آبان پایان مرداد ماه سال جاری تکمیل شده است اما در حال حاضر نصب تابلوهای ایمنی، روشنایی و تابلوهای راهنما در دست اجراست و ظرف 4 روز آینده این پروژه به صورت ایمن در اختیار شهروندان قرار گرفته می شود.
ویژگی فنی این پروژه چیست؟
تقاطع غیرهمسطح 25 آبان یکی از بزرگترین دهانه های پل است که اولین بار در ایران و درشهر اصفهان اجرا شده است.
310 متر طول پل سازی و حدود 220 متر رمپ های طرفین پل است و این پل با رمپ های طرفین با طول 550 متر اجرا شده است.
چند نفر نیرو برای به ثمر رساندن تقاطع 25 آبان فعالیت می کردند؟
نیروهایی که روزانه در این پروژه فعالیت می کردند متفاوت بوده است اما می توانیم بگویم حداقل 30 تا 200 نفر نیرو برای تکمیل این پروژه در حال تلاش بودند.
مشکل اصلی تقاطع غیرهمسطح 25 آبان چه بوده است؟
این پروژه در محور شریانی اصلی شهر و در یک ترافیک فوق العاده سنگین اصلی اجرا شد از همین رو می توانیم بگویم مشکل عمده اجرای تقاطع غیرهمسطح 25 آبان ترافیک بوده است همچنین جابجایی تاسیسات و معارضات ملکی از دیگر مشکلات این پروژه بود که خوشبختانه با همکاری مدیران مناطق معارضات ملکی و ترافیک آن با بردباری و صبوری شهروندان رفع شد.
این پل تا چه میزان بر ترافیک شهر اثر گذار است؟
معاونت حمل و نقل به این نتیجه رسیدند که ترافیک شرق به غرب این تقاطع با یک محدودیتی روبرو شده بود و اگر می خواستیم پل اجرا کنیم باید در شمال و جنوب غیرهمسطح می شد اما به دلیل اینکه ایستگاه مترو احداث شده بود و امکان احداث پل درجهت شمال – جنوب نبود تصمیم گرفته شد تا در شرق – غرب پل رو گذر احداث شود. با تمهیداتی که پیش بینی شده است با بهره برداری از این پروژه حدود 70 درصد از ترافیک کاسته می شود.

نوشتن دیدگاه