شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3516
منتشر شده در چهارشنبه, 07 مهر 1395 15:47
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده انتظامی استان اصفهان:

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف علمی جرایم در این استان توسط پلیس خبر داد و گفت: اکنون نهادها، سازمان ها و حتی شرکت های مختلف در ارتقای کیفیت امنیت در جامعه موثر هستند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سردارعبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در جلسه ای که به منظور تبیین برنامه های هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: سیاست ناجا در شرایط کنونی حرکت به سمت علمی شدن مسایل است و رشد کشف جرایم با شیوه های علمی در سال های گذشته نشانگر این موضوع می باشد.
وی اظهار کرد: امروزه علاوه بر پلیس، شرکت ها، سازمان ها و نهاد های مختلف نیز در کیفی تر کردن خدمات پلیس به شهروندان نقش موثر دارند و از این رو می توان ابتدا برکت خداوند، رهنمودهای مقام معظم رهبری، نقش شهدا و ایثارگران، همدلی و همزبانی دولت و مردم، احساس مسئولیت بالای همکاران ناجا و نقش آ،رینی هیئت رئیسه این نهاد انتظامی را در پیشبرد اهداف و ماموریت های محوله موثر دانست.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن تشریح فعالیت های نیروی انتظامی استان اصفهان از مهر ماه گذشته تا مهر سال 95 خاطرنشان کرد: مقابله با کالای قاچاق و ارز، مقابل با سرقت های خرد و خشن، به عنف و مسحانه، مقابله با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در سه سطح قاچاقچیان کلان، توزیع کنندگان خرد و مصرف کنندگان و معتادان تابلو ، ارتقای امنیتی اجتماعی و امنیت جاده های برون شهری و درون شهری از ماموریت های ویژه این فرماندهی اعلام شده بود که توانستیم در رسیدن به نقطه هدف گذاری شده موفق عمل نموده و حتی در بسیاری موارد نیز نتیجه ای فراتر از هدف به دست آوریم، اما این نقاط هنوز مورد مطلوب ما نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب آماری در افزایش کشفیات و یا کاهش وقوع جرم لحظه ای از تلاش دست نمی کشیم.
آقاخانی از کشف 33 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان نیز در استان اصفهان در شش ماهه ابتدای سال به 19 تن رسیده است که نشان از تلاش ماموران انتظامی دارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین برخورد با پاتوق ها و کانون های وقوع جرم را از دیگر اقدامات این نهاد انتظامی در استان اصفهان دانست و ادامه داد: این پاتوق ها تا پایان سال مورد برخورد و توجه شدید پلیس قرار می گیرند و 20 کانون جرم در مباحث مختلف میدانی تا پایان سال در لیست برخورد پلیس استان اصفهان قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه بر لزوم توجه خانواده ها به مسایل اجتماعی و اخلاقی تاکید و افزود: دشمن با تمام توان پس از تلاش برای آلوده کردن جوانان به مواد مخدر، به دنبال لطمه زدن به امنیت اخلاقی جامعه می باشد که در این زمینه پلیس نیز با تمام توان برای مقابله با دشمن وارد میدان شده است.

مردم اصفهان از بی حجابی متنفرند
آقاخانی گفت: برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین خیابانی در اصفهان به نسبت مدت مشابه 23 درصد افزایش یافته و جمع آوری محصولات ضد فرهنگی با 30 درصد افزایش برخورد و انهدام باند های فساد نیز با 30 درصد افزایش برخورد و جمع آوری تجهیزات ماهواره با 20 درصد افزایش برخورد از مواردی است که در دستور کار پلیس قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به این که پس از اعلام انزجار مردم شهیدپرور و ولایت مدار اصفهان از بی حجابی، توزیع لباس های غیر متعارف در این استان کاهش یافت، خاطر نشان ساخت: اکنون تولید کنندگان تهرانی وتوزیع کنندگان اصفهانی می دانند مردم در این استان هیچ استقبالی از این لباس ها نمی کنند و در برخی موارد هم که توزیع لباس های غیرمتعارف صورت می پذیرد، با توزیع کنندگان در حد پلمب واحد صنفی برخورد می شود.

هر اصفهانی یک تماس
آقاخانی همچنین ارتباط خوب مردم با پلیس را زمینه ای برای کاهش وقوع جرم برشمرد و تصریح کرد: از مهرماه سال 94 تا مهر ماه سال 95 حدود یک میلیون و هشتصد نفر اصفهانی با پلیس 110 تماس گرفتند.
وی در ادامه از کشف 78 درصدی جرایم به صورت علمی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به آموزش های مداوم ماموران انتظامی در شاخه های مختلف علمی، فنی و معنوی، امروزه شاهد ارتقای سلامت رفتاری و سازمانی در ناجا هستیم به طوری که 40 درصد جرایم و یا تخلفات کارکنان ناجا کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان وقوع یک تخلف در ناجا را نیز غیر قابل توجیه خواند و گفت: کاهش 40 درصدی جرایم نشان دهنده وقوع مکرر تخلف یا جرم بین پرسنل ناجا نمی باشد، بلکه نشانگر این است که همان تعداد کم و انگشت شمار نیز در حال کاهش است.
بنا بر این گزارش، هفته ناجا از جمعه، 9 مهر ماه در استان اصفهان آغاز و تا پنجشنبه آینده ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه