يكشنبه 18 شهريور 1403, Sunday 8 September 2024, مصادف با 4 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25900
منتشر شده در سه شنبه, 19 تیر 1403 14:04
تعداد دیدگاه: 0
رییس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد؛

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تابع قوانین و رای دیوان عدالت اداری در خصوص تعیین نرخ بلیت هواپیما هستیم، گفت: همزمان از سران قوا خواسته ایم که به مسأله تعیین نرخ بلیت هواپیما ورود پیدا کنند و خواسته خود را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به نحوه تعیین نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد: به لحاظ تاریخی تعیین و تصویب نرخ بلیت هواپیما بر عهده شورای عالی هواپیمایی است که تا اینکه در سال ۹۴، قانون برنامه پنجم توسعه و آزادسازی نرخ بلیت اجرا شد.

وی افزود: این آزادسازی با حذف مولفه‌های هدفمندی یارانه‌ها رخ می‌داد و تا سال ۹۹ نرخ‌گذاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شد اما با استقرار دولت سیزدهم در تیرماه ۱۴۰۰ قیمت بلیت‌ها ۱۵ درصد کاهش یافت و قرار شد در شورای تنظیم بازار تعیین تکلیف و اجرایی شود که تا اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرایی نشد و در این مدت ۹ درصد ارزش افزوده نیز به آن اضافه شد.

محمدی بخش گفت: سپس قیمت‌گذاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شد. البته اصرار ما بر اجرای قانون و نرخ‌گذاری توسط شورای‌عالی هواپیمایی کشوری است زیرا با توجه به نقش حاکمیتی خود با افزایش و آزادسازی نرخ بلیت به این شکل موافق نیستیم که البته این نکته در دفاعیه سازمان هواپیمایی کشوری به دیوان عدالت اداری نیز اعلام شده است.

رییس سازمان هواپیمایی افزود: پس از صدور رای دیوان مقرر شد که قیمت بلیت هواپیما به شکل فعلی مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور آیین‌نامه‌ای بر اساس ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری برای کنترل شبکه پروازی در هفته گذشته به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: مولفه‌های ایمنی و امنیت برای ما بسیار مهم است است و ما برای اینکه بازار رها نباشد از حقوق مردم دفاع کردیم. همچنین صورت‌جلسه‌ای نوشته شد که شرکت‌ها نرخ‌های خود را اعلام کنند و سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی بر نرخ‌ها و شرکت‌ها نظارت داشته باشند. البته هم‌زمان از سران قوا خواسته‌ایم که به مسأله نرخ ورود پیدا کنند و خواسته خود را پیگیری می‌کنیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به ۵۵۰ فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور نیاز داریم، گفت: در نوروز ۱۴۰۱، دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر، در نوروز ۱۴۰۲ دو میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر و در نوروز ۱۴۰۳ نیز سه میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر با ناوگان هوایی کشور جابه‌جا شدند.

محمدی بخش افزود: در عملیات اربعین ۱۴۰۰، ۱۳۰ هزار زائر، در ۱۴۰۱، ۲۵۷ هزار زائر و در ۱۴۰۲ نیز ۴۲۰ هزار زائر جابه‌جا شدند. همچنین در اولین عملیات حج در دولت سیزدهم نزدیک به ۴۰ هزار زائر و در عملیات حج دوم ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر جابه‌جا شدند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه