پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26126
منتشر شده در شنبه, 24 شهریور 1403 11:43
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: درحال حاضر نوسازی ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی فرسوده استان اصفهان در مرحله نازک کاری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از مجموع واحدهای مسکونی فرسوده استان اصفهان، تاکنون مالکان بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی، پروانه نوسازی دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اعتبار پنج ساله پروانه‌های نوسازی، افزود: در حال حاضر با توجه به پروانه‌های نوسازی اخذ شده و اقدامات به عمل آمده توسط مالکان، تعداد هفت هزار و ۷۰۰ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، کمک‌ها و حمایت‌هایی برای مالکان و سازندگان این محدوده‌ها تدارک دیده شده است.
وی افزود: برای بهره‌مندی از این حمایت‌ها و کمک‌ها باید ملک مورد نظر در محدوده بافت فرسوده باشد در این صورت متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت facility.udrc.ir از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.
قاری قرآن ادامه داد: پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض، استفاده کنند.
وی در خصوص وام نوسازی مسکن (ساخت) عنوان کرد: این وام ۵۵۰ میلیون تومان برای همه شهرهاست که شامل ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد است همچنین جمع دوره ساخت و بازپرداخت هفت سال در نظر گرفته شده است.
قاری قرآن در پایان به اجرای ۵۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲پروژه فعال و مابقی افتتاح شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه