جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2682
منتشر شده در چهارشنبه, 25 فروردين 1395 07:15
تعداد دیدگاه: 0
با بازرسی های بهینه سازی؛

بازرس برق واحد جرثقيل هاي سقفي فولاد سبا از افزايش آماده بكاري (عمر مفيد) جرثقيل هاي سقفي با بازرسي هاي بهينه در فولاد سبا خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مسعود منصوري با اعلام این خبر، افزود: امروزه بازرسي از دستگاه ها، ماشين آلات و قطعات از مهمترين فعاليت ها در واحدهاي صنعتي محسوب مي...

بازرس برق واحد جرثقيل هاي سقفي فولاد سبا از افزايش آماده بكاري (عمر مفيد) جرثقيل هاي سقفي با بازرسي هاي بهينه در فولاد سبا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مسعود منصوري با اعلام این خبر، افزود: امروزه بازرسي از دستگاه ها، ماشين آلات و قطعات از مهمترين فعاليت ها در واحدهاي صنعتي محسوب مي شود.
منصوري گفت: به علت اهميت ويژه اي كه بازرسي از لحاظ عملياتي، ايمني و اقتصادي دارد هميشه به عنوان يكي از ركن هاي فعال و كليدي در صنايع بويژه صنعت فولاد مطرح است.
بازرس برق واحد جرثقيل هاي سقفي فولاد سبا با اشاره به نقش استراتژيك واحد جرثقيل هاي سقفي ناحيه نورد پيوسته سبا افزود: با جاري سازي و بهينه سازي استانداردهاي بازرسي، معايبي از قبيل عدم عملكرد صحيح سيستم ترمز هيدروليكي قلاب ها و عدم عملكرد صحيح ترمز جريان معكوس موتورهاي 230 كيلووات جرثقيل شماره 8 به موقع شناسايي مي شود.
وي گفت: با بازبيني استانداردهاي لازم و بازرسي هاي نظام مند جرثقيل و بازبيني به هنگام استانداردها و مشاهدات به موقع عيوب و انجام پيش بيني و پيشگيري هاي لازم، از بروز خسارات ناشي از عدم بازرسي ها جلوگيري به عمل خواهد آمد.
ابراهيم بهرامي بازرس مكانيك نيز در اين زمينه، گفت: با ارتقا سطح كيفيت بازرسي و با درايت بازرس مربوطه از بروز حادثه تجهيزاتي وانساني جلوگيري به عمل آمد و صرفه جويي هاي قابل توجهي در هزينه هاي تجهيزاتي، تعميرات وتوقفات توليد انجام خواهد شد.
حمزه رضواني بازرس برق واحد جرثقيل ها نيز گفت: بازرس در يك مجتمع صنعتي در حقيقت وظيفه شناخت عيوب، اعم از داخلي يا خارجي، سطحي يا ساختاري و فني يا غير فني را بر عهده دارد.
رضواني با بيان اينكه بازرس به صورت مستقيم در صدور دستورالعمل هاي تعميراتي و بازرسي و حتي اپراتوري و آناليز عيوب نقش دارد گفت: بازرس با ارائه روش هاي سيستماتيك، دلائل معيوب شدن يك دستگاه يا قطعه را مشخص مي كند تا امكان بهره برداري بهينه از دستگاه را فراهم آورد و اين امر در بهره وري و آماده بكاري تجهيزات مؤثر خواهد بود./

نوشتن دیدگاه