يكشنبه 4 آذر 1403, Sunday 24 November 2024, مصادف با 22 جمادی‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3837
منتشر شده در پنج شنبه, 24 فروردين 1396 10:11
تعداد دیدگاه: 0
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به رشد ۴۲ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی گفت: شرکت فولاد مبارکه باهدف تأمین نیاز بازار داخل، با کاهش صادرات محصولات خود اقدام به تأمین نیاز بازار داخل و رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فولاد مبارکه، محمود اکبری با اعلام این خبر، اظهار داشت: از این میزان، سهم محصولات گرم و اسید شویی ۶۸ درصد (۴۲۹۵ هزار تن)، محصولات سرد ۱۷ درصد (۱۰۹۱ هزار تن)، محصولات نیمه‌نهایی اعم از تختال و بار ۱۰ درصد (۵۹۷ هزار تن) و محصولات پوشش‌دار ۵ درصد (۲۸۸ هزار تن) بوده است.

وی به بررسی دلایل افزایش تولید این شرکت در سال گذشته پرداخت و ادامه داد: به دنبال فعال شدن پروژه‌های انتقال آب در سال ۹۵، رونق نسبی در بخش خودرو و سیاست‌گذاری صورت گرفته جهت تأمین ورق ضخامت زیر ۳ میلی‌متر موردنیاز بخش لوله و پروفیل ساختمانی، تقاضای بازار داخل با رشد نسبی همراه بود که با توجه به رسالت فولاد مبارکه در تأمین حداکثری نیاز صنایع پایین‌دستی کشور، میزان تحویل کالا در بازار داخل با رشد قابل‌توجه ۴۲ درصدی (۱۳۸۷ هزار تن) نسبت به سال گذشته به ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار تن رسید که این امر، از محل افزایش ۲۲ درصدی تولید و عرضه محصولات و کاهش ۱۳ درصدی حجم صادرات نسبت به سال قبل از آن محقق شد.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، از تخصیص ۲۸ درصدی محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی خبر داد و افزود: سهم خودروسازان ۱۵ درصد، صنایع فولادی و فلزی ۱۴ درصد، لوله‌های انتقال سیالات ۱۰ درصد و تجهیزات سنگین ۸ درصد بوده که این شرکت‌ها به‌عنوان بزرگترین مشتریان فولاد مبارکه مطرح هستند.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت حضور در بازارهای صادراتی، گفت: در بخش صادرات نیز تداوم حضور مؤثر در این بازار، باهدف تأمین نیازهای ارزی طرح‌های توسعه موردتوجه قرار گرفت و ضمن ایجاد و حفظ توازن با بازارهای داخلی، ورود به بازارهای جدید صادراتی هدف‌گذاری و عملیاتی شد و بیش از یک‌میلیون و ۵۵۳ هزار تن معادل حدود ۲۵ درصد محصولات، در این بازار عرضه شد.
اکبری توجه به تولید محصولات ویژه و باارزش‌افزوده بالا را یکی دیگر از استراتژی‌های فولاد مبارکه خواند و در این خصوص، افزود: در سال گذشته توسعه سبد محصولات با تمرکز بر فروش محصولات ویژه (ارزش‌افزوده بالا) همانند سنوات قبل به‌عنوان یکی از اهداف استراتژیک شرکت مطرح بود؛ در این راستا حجم فروش این محصولات نظیر انواع ورق های API موردنیاز صنایع نفت و گاز، ورق های کیفی ساختمانی، ورقهای IF و میکرو آلیاژی موردنیاز صنعت خودرو و... به یک‌میلیون و ۴۲۰ هزار تن رسید که این میزان معادل ۲۷ درصد از کل فروش محصولات مطابق سفارش بوده است.
وی با اشاره به میزان عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی و صادراتی، بیان داشت: دستاوردهای چشمگیر سال گذشته در تداوم ربع قرن فعالیت درخشان تولید فولاد مبارکه و نقش سازنده و مؤثر آن در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، حجم عرضه انواع محصولات از ابتدای بهره‌برداری تا پایان سال ۹۵ را به بیش از ۹۱.۳ میلیون تن رساند که درمجموع حدود ۸۱ درصد آن در بازار داخل و در جهت ایجاد شکوفایی و توسعه صنایع پایین‌دستی، مستقیماً در اختیار تولیدکنندگان خرد و کلان کشور قرار گرفت و ۱۹ درصد مابقی در بازارهای بین‌المللی عرضه شد؛ لازم به ذکر است عرضه محصولات در بازارهای بین‌المللی، با ارتقاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولید در کلاس جهانی و همچنین شناساندن تولید ملی در بازارهای بین‌المللی همراه است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: برای سال ۹۶ نیز متناسب با رشد ظرفیت‌های تولید، برنامه‌ریزی لازم برای فروش هفت میلیون و ۲۰ هزار تن از محصولات فولاد مبارکه به‌عمل‌آمده و برای شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه نیز فروش ۱.۴ میلیون تن تختال و ۵۷۰ هزار تن محصولات پوشش‌دار در دستور کار قرار دارد./

نوشتن دیدگاه