مدیرعامل فولاد مبارکه در رابطه با تحقق توسعه پایدار گفت: بر همین اساس، فولاد مبارکه سرمایهگذاریهای قابلتوجهی در نصب فیلترهای خطوط تولید، استفاده از کاهندههای آلودگی و ایجاد یک هزار و 600 هکتار فضای سبز انجام داده است.
بهرام سبحانی در رابطه با طرحهای توسعه شرکت فولاد مبارکه در سال جاری اظهار کرد: گروه فولاد مبارکه در بر دارنده واحدهای بزرگی در اقصی نقاط کشور است که بزرگترین آن فولاد هرمزگان با ظرفیت 1.5 میلیون تن است.
وی در ادامه افزود: علاوه بر این، فولاد سبا با طرح توسعه جدید به ظرفیت 1.6 میلیون تن خواهد رسید و مجموعه فولاد سفیددشت که فاز اول آن راهاندازی شده، در حال تکمیل فاز دوم است.
مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، ورق گالوانیزه کاشان، مجموعه گندلهسازی و کنسانتره معادن سنگان در استان خراسان مجموعههایی هستند که با اتکا به همین نیروهای داخلی فعال بوده و روزبهروز بر اقتدار و توان فولاد مبارکه افزودهاند.
سبحانی تصریح کرد: با اتکا به ظرفیت فنی مجموعه و برنامهریزی مناسب، این ظرفیتها در سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی همچنین بیان کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید پایدار، اولویت فولاد مبارکه در برنامهریزیها است و تاکنون با همین روش، 350 هزار فرصت شغلی در فولاد مبارکه ایجادشده و با راهاندازی طرحهای توسعه، از این ارقام هم بالاتر خواهیم رفت.
مدیرعامل فولاد مبارکه در رابطه با مصداقهای تحقق اقتصاد مقاومتی در فولاد مبارکه نیز اذعان کرد: برای کاهش آسیبپذیری تولید و استفاده از توان داخلی، فولاد مبارکه با بومیسازی و ساخت داخل کردن تجهیزات نیازهای خود اعم از کالاهای مصرفی و قطعات یدکی را تأمین کرده و با همین مسیر به پیش میرود.
ادامه صحبتهای سبحانی به الزامات توسعه پایدار اختصاص داشت، وی در این رابطه بیان داشت: توسعه پایدار به معنای توسعهای است که ضمن افزایش تولید و ایجاد اشتغال، در مقابل محیطزیست نیز مسؤولیت پذیر باشد.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه افزود: بر همین اساس، فولاد مبارکه سرمایهگذاریهای قابلتوجهی در نصب فیلترهای خطوط تولید، استفاده از کاهندههای آلودگی و ایجاد یک هزار و 600 هکتار فضای سبز انجام داده است.
سبحانی در رابطه با بحث آب نیز اظهار داشت: با وجود افزایش تولید و اجرای طرحهای توسعهای، استفاده از پساب و آبیاری قطرهای، اقدامات فولاد مبارکه برای حفظ منابع آبی است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در خاتمه با تأکید بر لزوم تأمین نیاز داخل تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، فولاد مبارکه توجه زیادی به تأمین نیاز بازار داخلی داشته و به طور متوسط، هر دو تا سه ماه، یک محصول جدید را برای پاسخگویی به نیاز داخل و قطع وابستگی رونمایی میکند و این روند در سال جدید با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت./