يكشنبه 18 شهريور 1403, Sunday 8 September 2024, مصادف با 4 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2146
منتشر شده در دوشنبه, 26 مرداد 1394 20:56
تعداد دیدگاه: 0
جمالی نژاد:

شهردار اصفهان با بیان اینکه تدوین استراتژی‌های نو در اصفهان امری مهم است،گفت: باید توجه داشته باشیم که مراکزعلمی شهر اصفهان طی چند سال اخیر توسعه نامتوازنی را داشته است. مهدی جمالی‌نژاد بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال گذشته عناوین زیادی در...

شهردار اصفهان با بیان اینکه تدوین استراتژی‌های نو در اصفهان امری مهم است،گفت: باید توجه داشته باشیم که مراکزعلمی شهر اصفهان طی چند سال اخیر توسعه نامتوازنی را داشته است.

 مهدی جمالی‌نژاد بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال گذشته عناوین زیادی در حوزه شهری مطرح شده است و امروزه توجه به ایجاد زیر ساخت‌های شهر دانش محور در اولویت قرار گرفته است، اظهار داشت: بر این اساس ضروری است که شرکت‌های دانش بنیان با شهرداری‌ها همکاری لازم را در تحقق این هدف داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های شهرهای دانش بنیان باید فرآیند پیاده‌سازی طرح‌های شهری، ساختار فیزیکی و کالبدی و تمام برنامه‌ریزی ‌های نرم افزاری شهرها بر مبنای علم و دانایی پایه‌ریزی شود، اضافه کرد: برای اجرای این طرح تدوین آمایش سرزمین باید مورد توجه باشد که در این بخش در سطح کشور دچار ضعف‌های زیادی هستیم هر چند در برخی از شهرها از جمله اصفهان این طرح در حال تکمیل شدن است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اقتدار در شهرها باید از ظرفیت علم و دانش استفاده شود، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که شهر اصفهان اولین شهری است که منطقه ویژه مصوب علمی و تحقیقاتی دارد و این در حالی است که شهرداری اصفهان در استفاده از این ظرفیت عقب است.

وی حضور گسترده مهاجران به شهر اصفهان را یکی از معضلات این شهر و دیگر کلانشهرهای کشور دانست و گفت: این اتفاق، ناپایداری منابع درآمد اقتصاد دانش بنیان را به دنبال داشته است و برخی از طرح‌های توسعه شهری را ناکارآمد کرده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه تدوین استراتژی‌های نو در شهر اصفهان امری مهم است، بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که مراکز علمی شهر اصفهان طی چند سال اخیر توسعه نامتوازنی را داشته است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در شبکه‌های جهانی زیادی عضو است و با بزرگ‌ترین شهرهای دنیا نیز خواهر خوانده است، افزود: این امر می‌تواند در حوزه ارتقای سطح علمی شهر اصفهان کمک زیادی را داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای عقد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با سقف ریالی مشخص برای استفاده از تکنولوژی‌ها در حوزه شهری اعلام می‌کند، افزود: با این تفاهم نامه می‌توان فعالیت‌های دانش بنیان را در شهر اصفهان کلید زد.

دیدگاه‌ها  
  0
با سلام لطفا خواهر خوانده را اصلاح نمایید.
زهرا ادیبی کارمند شهرداری سده لنجان
نوشتن دیدگاه