دوشنبه 26 شهريور 1403, Monday 16 September 2024, مصادف با 12 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2270
منتشر شده در دوشنبه, 06 مهر 1394 12:11
تعداد دیدگاه: 0
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله راهی جز حرکت از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دانش بنیان وجود ندارد. شهیندخت مولاوردی صبح امروز در نشست مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و تسلیت فاجعه منا اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرک...

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله راهی جز حرکت از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دانش بنیان وجود ندارد.
 شهیندخت مولاوردی صبح امروز در نشست مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و تسلیت فاجعه منا اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وجود دارد.

وی افزود: ما به میانه راه چشم‌انداز 20 ساله رسیده‌ایم و آرمانی که برای افق 1404 وجود دارد را باید محقق کنیم که همان رسیدن به رتبه اول علمی و اقتصادی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: اگر وضعیت کشور را امروز بررسی کنیم فاصله زیادی تا رسیدن به اهداف مشخص ‌شده داریم و از علت‌های آن این است که در سال‌های گذشته شرایطی پیش آمد که کشور را از هدف دور کرد.

مولاوردی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد: برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله راهی جز حرکت از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به وضعیت گذشته ادامه دهیم به این اهداف نخواهیم رسید مگر آنکه یک اراده جدی و ملی به وجود بیاید.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: باید نگاه ما تغییر کند و نگاهی که به‌زور بازو و ثروت‌های زیرزمینی است باید مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و شایسته‌سالاری و کارآفرینی شود.

مولاوردی اظهار کرد: دولت یازدهم با برنامه‌ریزی‌ها و آسیب‌شناسی‌هایی که انجام داده به نظر می‌رسد برنامه‌های متفاوتی را می‌خواهد اجرا کند، در حالی‌ که کلی‌گویی و آرمان‌گرایی برنامه‌های سال‌های گذشته باعث شده بین 20 تا 30 در صد برنامه پنجم توسعه اجرایی شود و در این راستا هدف دولت توسعه متوازن است.

وی در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شما می‌خواهید که یک مرکز تحقیقاتی جدا برای بانوان ایجاد نمایید، گفت: ما قصد تفکیک جنسیتی نداریم و این سیاستی است که قبلاً شکست‌ خورده و ما می‌خواهیم از خانم‌های فارغ التحصیل حمایت کنیم و چون به آقایان توجه شده مرکز مشخصی برای بانوان خانم نیست.

گفتنی است معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور صبح امروز وارد اصفهان شد و سپس با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشست مدیران این شرک حضور یافت و بعدازآن نیز از شرکت‌های مستقر در این شهرک بازدید و با کارآفرینان این شرکت‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

 

دیدگاه‌ها  
  -1
عكس اشتباهه
نوشتن دیدگاه