دوشنبه 26 شهريور 1403, Monday 16 September 2024, مصادف با 12 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2337
منتشر شده در سه شنبه, 28 مهر 1394 01:11
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد؛

بر اساس پیش‌بینی‌ها بارش‌های سرچشمه‌های زاینده‌رود امسال بیش از میزان نرمال خواهد بود، اما با توجه به وضعیت گرمایشی زمین به شکل بارش باران است. «حسن خدابخش» کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی و وضعیت دور پیوندها و همچنین شرایط چرخه...

بر اساس پیش‌بینی‌ها بارش‌های سرچشمه‌های زاینده‌رود امسال بیش از میزان نرمال خواهد بود، اما با توجه به وضعیت گرمایشی زمین به شکل بارش باران است.
«حسن خدابخش» کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی و وضعیت دور پیوندها و همچنین شرایط چرخه هوایی «ال‌نینو» (چرخه‌ آب و هوایی که باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای جهان می‌شود) که تا پایان دی ماه و اوایل شهریور ماه بر روی کشور حاکم است، ناهنجاری‌های شدید جوی را در استان شاهد خواهیم بود. وی با بیان اینکه نتایج اکثر مدل‌های هواشناسی در پاییز بخصوص اواخر ماه‌های مهر، آبان و اوایل آذر نشان از وضعیت خوب بارشی بخصوص در غرب استان دارد، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها بارش‌ها در غرب استان در پاییز بیش از حد نرمال خواهد بود و با یک احتمال تقریبی بین 20 تا 30 درصد نسبت به گذشته افزایش دارد.
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به وضعیت بارشی مرکز و شرق استان اشاره کرد و افزود: در 3 ماه پاییز وضعیت بارشی در مرکز و شرق استان در حد نرمال خواهد بود و اگر ناهنجاری خاصی در شرایط آب و هوایی پیش نیاید، بارش‌های نرمالی را خواهیم داشت، اما چرخه هوایی «ال‌نینو» تأثیر قابل توجهی بر وضعیت آب‌ و هوایی کشور خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه