دوشنبه 26 شهريور 1403, Monday 16 September 2024, مصادف با 12 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2344
منتشر شده در یکشنبه, 03 آبان 1394 12:51
تعداد دیدگاه: 0
از آبان ماه؛

نظام عادلانه پرداخت متمرکز حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از آبان‌ماه جاری محقق می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: از آبان‌ماه جاری، نظام عادلانه پرداخت متمرکز حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز...

نظام عادلانه پرداخت متمرکز حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از آبان‌ماه جاری محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: از آبان‌ماه جاری، نظام عادلانه پرداخت متمرکز حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز محقق می‌شود.
علی‌اصغر دادخواه در این زمینه افزود: سازمان تأمین اجتماعی با هدف ارتقای رضایتمندی مستمری‌بگیران و به منظور متمرکزکردن پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان و همچنین برقراری عدالت نسبی و رفتار یکسان در پرداخت حقوق بازنشستگان این طرح را اجرا می‌کند.
وی با بیان این‌که بیش از ٩٠درصد بازنشستگان، مستمری خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند، افزود: پرداخت مستمری بازنشستگان براساس حرف الفبای نام‌خانوادگی از پنجم هر ماه آغاز و تا ٢٥ همان ماه، تمامی حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شد. وی ادامه داد: با اجرای طرح نظام عادلانه پرداخت هر بازنشسته در هر ماه ٣روز بعد از دریافت موعد اولیه پرداخت حقوق خود می‌تواند مستمری خود را دریافت کند.
وی به‌عنوان نمونه گفت: فردی که اول نام‌خانوادگی او الف بوده در طرح قبلی پنجم هر ماه مستمری خود را دریافت می‌کرده که از آبان‌ماه جاری، سه روز بعد یعنی هشتم آبان و در ماه بعد یعنی آذرماه، یازدهم آذرماه و تا همین ترتیب تا اسفندماه که در بیستم اسفند است، حقوق خود را دریافت می‌کند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: از فروردین ‌سال ٩٥ به بعد تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران از ٢٠ لغایت ٢٧ هر ماه حقوق خود را دریافت خواهند کرد.
 دادخواه ادامه داد: اطلاع‌رسانی از زمان دریافت حقوق به بازنشستگان همچنین از طریق ارسال عدد روز دریافت حقوق خود به سامانه ١٠٠٠١٤٢ امکان‌پذیر است.
وی گفت: به‌عنوان نمونه، مستمری‌‌بگیری که حقوق خود را براساس حروف الفبا در روز دوازدهم هر ماه دریافت می‌کند، با ارسال عدد ١٢ و دوازده به سامانه ١٠٠٠١٤٢ از زمان دریافت حقوق خود تا پایان اجرای طرح مطلع خواهد شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به جدول نظام پرداخت حقوق متمرکز بازنشستگان، افرادی که از تاریخ ٢٠ لغایت ٢٥ هر ماه حقوق دریافت می‌کنند، بدون تغییر در زمان‌بندی حقوق خود را دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: در ایام تعطیل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران یک روز قبل به حساب‌شان واریز می‌شود.
دادخواه با بیان این مهم که هم‌اکنون در استان اصفهان ٢١٠هزار نفر مستمری‌بگیر وجود دارد، گفت: این تعداد با احتساب خانواده بازنشستگان،٤٩٠هزار نفر هستند که ماهیانه بالغ بر ٢٤٠میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان استان اصفهان پرداخت می‌شود. وی افزود: متوسط حقوق بازنشستگان در استان اصفهان ١١میلیون ریال است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان این‌که این سازمان هیچ مشکلی در تأمین منابع مالی پرداخت حقوق بازنشستگان ندارد، گفت: با اجرای طرح پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و شناسایی همپوشانی‌های حقوق و مزایای آنان، سازمان گامی موثر را در تحقق عدالت اجتماعی برداشته است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه با اشاره به پوشش ٦٥درصد جمعیت استان از حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: هم‌اکنون بیش از ٣میلیون و ٣٠٠هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره می‌گیرند.
دادخواه با اشاره به رکود حاکم بر صنایع به‌ویژه خودروسازان و قطعه‌سازان در استان اصفهان گفت: امسال شاهد افزایش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از ١٦هزار و ٤٠٠ نفر در اسفندماه گذشته به ١٧هزار و ٧٠٠نفر در شهریورماه ‌سال‌ جاری بوده‌ایم.
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در استان اصفهان ماهیانه بالغ بر ٩‌میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

 

منبع:شهروند

نوشتن دیدگاه