پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2420
منتشر شده در یکشنبه, 01 آذر 1394 10:10
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان:

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان گفت: با احداث و ساخت فرهنگسراها در محلات مختلف شهر می‌توانیم هویت شهری را احیا کنیم و اکنون شهرداری با راه اندازی فرهنگسراها و مراکز فرهنگی و ورزشی به دنبال هویت اصیل شهری در این شهر تاریخی مذهبی می گردد. علی‌اکبر بقایی با اشاره به افتتاح پروژه های...

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان گفت: با احداث و ساخت فرهنگسراها در محلات مختلف شهر می‌توانیم هویت شهری را احیا کنیم و اکنون شهرداری با راه اندازی فرهنگسراها و مراکز فرهنگی و ورزشی به دنبال هویت اصیل شهری در این شهر تاریخی مذهبی می گردد.

علی‌اکبر بقایی با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی فرهنگی روز گذشته در منطقه 8 اصفهان اظهار کرد: این دو فرهنگسرا در زمینه‌های مختلف و در راستای اجرای برنامه‌های متعدد و مسائل آموزشی فعالیت می‌کنند و با اهداف متفاوت به خدمت‌رسانی برای شهروندان می‌پردازد.
وی به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی به صورت محله‌محور اشاره کرد و افزود:دو فرهنگسرای ملک‌الشعرا بهار و فروغی و ذکرخانه شهدای رضایی به صورت محله‌محور فعالیت می‌کنند که این موضوع می‌تواند در احیای هویت افراد محله موثر واقع شود و به نوعی اینگونه اقدامات در سطح محلات می‌تواند هویت شهری را احیا کند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان اهداف مهم شهرداری اصفهان در این فرهنگسراها را احیای هویت محلی،توسعه روحیه مودت و رحمت عنوان کرد و بیان داشت: متناسب با این اهداف، قالب‌های مختلف فرهنگی در این فرهنگسراها به کار گرفته می‌شود تا همه شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.
وی عنوان کرد:با ساخت و احداث این فرهنگسراها، سعی می‌شود تا توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در همه مناطق شهر به صورت یکسان برای همه شهروندان مختلف اتفاق بیفتد.
بقایی افزود:با توجه به شرایط فعلی جامعه مقرر شده در کنار برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی و هنری، به کلاس‌های آموزش خانواده، سواد رسانه‌ای و مسائلی از این قبیل نیز پرداخته شود.
وی پیرامون فرهنگسرای فروغی که از فرهنگسراهای تخصصی بانوان است، گفت: بانوان نیز از اهمیت خاصی برای ما برخوردارند و رویکرد شهرداری نیز توجه ویژه به بانوان بوده و در راستای ایجاد مراکز تفریحی و آموزشی بانوان فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

نوشتن دیدگاه