پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2421
منتشر شده در سه شنبه, 03 آذر 1394 00:24
تعداد دیدگاه: 0
به ابتکار شهرداری اصفهان اتفاق می افتد؛

امسال با نزدیک شدن به اربعین حسینی، اصفهانی ها با اسپند دود شده و پای برهنه به پیشواز این روز رفته تا بار دیگرحضور پرشور خود را در کربلای معلی رقم بزند. شهرداری اصفهان نیز در این راستا برای سرویس دهی به زائران حسینی 50 دستگاه اتوبوس درون شهری به مرز مهران اعزام خواهد کرد؛مرز مهران در کشور به عنوان...

امسال با نزدیک شدن به اربعین حسینی، اصفهانی ها با اسپند دود شده و پای برهنه به پیشواز این روز رفته تا بار دیگرحضور پرشور خود را در کربلای معلی رقم بزند.
شهرداری اصفهان نیز در این راستا برای سرویس دهی به زائران حسینی 50 دستگاه اتوبوس درون شهری به مرز مهران اعزام خواهد کرد؛مرز مهران در کشور به عنوان نزديک ترين مرز زميني به عتبات عاليات شناخته می شود و از اين رو در ايام اربعين حسيني ميزبان بسیاری از زائران امام حسين(ع) از سراسر ايران اسلامي است.
نایب رییس شورای شهر اصفهان در این رابطه گفت: حدود 50 دستگاه اتوبوس برای زائرانی که قصد حرکت زمینی دارند در نظر گرفته شده است که آنها را از ایران به مرزعراق و از مرزعراق به ایران انتقال دهند.
احمد شریعتی تصریح کرد:طبق هماهنگی هایی که بین سازمان هایی چون استانداری،سازمان حج و زیارت،شهرداری و اعضای شورا شهراصفهان انجام شده است، مواد خوراکی،نوشیدنی و توشه غذایی در طول حرکت برای مسافران پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این راهپیمایی عظیم و میلیونی سلامت و بهداشت زائرین در اولویت قرار دارد،افزود:ازطریق نیروهای مردمی ، بسیج و بیمارستان شهید صدوقی نیز خدمات پزشکی در طول مسیر به زائرین ارائه می شود.
نایب رییس شورای اسلامی اصفهان اظهار کرد:از طریق فراخوان نیروهای مردمی، 4 هزار نفر به عنوان خادم الحسین(ع) جهت راهنمایی زائرین حسینی انتخاب شده اند.
وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده گفت:در سال آینده با کمک خیرین،شهرداری و شورای شهر زائر سرایی به عنوان مرکز اقامتی زیارتی در ورود مرز چذابه برای مسافران ایجاد می شود.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در این زمینه گفت: همزمان با اربعین حسینی 50 دستگاه اتوبوس جهت خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع)،در روز 4 شنبه 4 آذرماه با حضور مسئولان و مدیران مناطق مختلف شهرداری؛مدیران استانی؛ مسئولان سپاه صاحب الزمان (عج)، مدیران شرکت اتوبوسرانی اصفهان از گلستان شهدا به مرز مهران اعزام می شوند.
احمدی اظهار کرد:همراه با اعزام 50 دستگاه اتوبوس، 100 نفر از ناوبران شرکت اتوبوسرانی نیز برای سرویس دهی بیشتر به زائران اباعبدالحسین(ع) به مرز مهران اعزام می شوند.
وی با اشاره به اینکه خداوند مقام و منزلتی را برای زائر و خادم حضرت امام حسین(ع) قرار داده که سبب مباهات و افتخار است،گفت: مراسم بدرقه میهمانان سرزمین خونین چهارشنبه ساعت 7صبح درگلستان شهداء اصفهان برگزار می شود.

نوشتن دیدگاه