پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2446
منتشر شده در دوشنبه, 23 آذر 1394 11:31
تعداد دیدگاه: 0
​شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان با اشاره به پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهانی اظهار کرد: هنگامی‌که یک شهر به شبکه جهانی خلاق متصل می‌شود می‌تواند فرصت‌هاي جدیدي را با شهرهاي دیگر بر روي یک فرم جهانی، به ویژه براي فعالیت‌هاي مبتنی بر مفاهیم "اقتصاد خلاق" و "گردشگري خلاق"، ایجاد کند. مهدی جمالی نژاد گفت: موضوع...

شهردار اصفهان با اشاره به پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهانی اظهار کرد: هنگامی‌که یک شهر به شبکه جهانی خلاق متصل می‌شود می‌تواند فرصت‌هاي جدیدي را با شهرهاي دیگر بر روي یک فرم جهانی، به ویژه براي فعالیت‌هاي مبتنی بر مفاهیم "اقتصاد خلاق" و "گردشگري خلاق"، ایجاد کند.

مهدی جمالی نژاد گفت: موضوع شهر خلاق بر اساس الگوی توسعه یافتگی شهرها،به عنوان مدل جديدي در برنامه ریزی شهری محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه هر شهری قابلیت این را دارد که به شهری خلاق تبدیل شود،افزود:شهرخلاق باید برای افراد جوان‌تر، تحصیل‌کرده و خلاق،موقعیتی جذاب فراهم کند که در این راستا برای جذب سرمایه‌های انسانی و خلاق، شهرها و مناطق وابسته به آن باید ویژگی های خاصی داشته باشند که بتوانند به شهر خلاق تبدیل شوند.
شهردار اصفهان اظهار کرد:شهر اصفهان به لحاظ دارا بودن پیشینه تاریخی، طرح ساختاری مناسب، سابقه اقتصادی مطلوب، صنایع دستی و همچنین مطرح شدن به عنوان "پایتخت و فرهنگ و تمدن اسلامی" قابلیت تبدیل شدن به شهر خلاق را داشت که با تلاش یک نیم کارشناسی این موضوع به خوبی محقق شد.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه در سال 2004 شبکه خلاق جهانی به منظور ترویج همکاری‌های بین‌المللی میان شهرها، تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه خلاقیت و توسعه شهری پایدار ایجاد شده است، گفت: شبکه جهانی شهرهای خلاق، معتبرترین شبکه جهانی است که از سوی یونسکو تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در این راستا پیوستن اصفهان به شبکه جهانی خلاق از حدود دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده جمعه گذشته پیوند این کلانشهر در حوزه صنایع دستی به شبکه جهانی خلاق از سوی سازمان یونسکو اعلام شد.
وی تاکید کرد: هدف از تبيين ابعاد و شاخص هاي شهر خلاق آن است که تلاش شود تا اصفهان با ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد بر اساس چشم‌انداز بیست ‌ساله کشور به جهان شهر مبدل شود.
شهردار اصفهان اضافه کرد: پیوستن اصفهان به شبکه خلاق جهانی آغاز کار است و باید بر این اساس فرصت مشارکت شهروندان و افراد خلاق فراهم شود تا بتوانیم به تحقق شهر خلاق نزدیکتر شویم.
جمالی نژاد بیان کرد: این فرصتها می توانند در برگیرنده اقدام‌هایی برای تولید ثروت و افزایش بازده اقتصادی از منظر های مختلف، باشد.
وی تصریح کرد:با پیوستن به این شبکه جهانی می توان با شهرهای خلاق دنیا ارتباط برقرار کرد و در این ارتباط زمینه های استفاده بهینه از امکانات و فن آوری ها را ایجاد نمود.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از تجارب دیگرشهرهای دنیا با معرفی ظرفیت‌های مختلف اصفهان به جهانیان می توان زمینه جذب گردشگر را نیز فراهم نمود.
جمالی نژاد با بیان اینکه شهرخلاق توسعه پایدار شهری را نیز به همراه دارد، اظهار کرد: ایجاد شهرهای خلاق باعث رونق و شکوفایی حیات شهری می گردد که این خود سطح مناسبات یک شهر را در پیوند با سایر شهرها در مقیاس ملی و فراملی گسترش می دهد.

نوشتن دیدگاه