پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2460
منتشر شده در دوشنبه, 30 آذر 1394 12:26
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

​شهردار اصفهان: شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه بستر رونق صنایع دستی در شهر فراهم شود،گفت: باید در کنار آموزش های نوین، آموزش صنایع دستی در دستور کار قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل ازایمنا،مهدی جمالی‌نژاد با بیان این مطلب گفت:شهرخلاق،شهری است که در آن فضای نوآورانه ایجاد می...

​شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه بستر رونق صنایع دستی در شهر فراهم شود،گفت: باید در کنار آموزش های نوین، آموزش صنایع دستی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همرازبه نقل ازایمنا،مهدی جمالی‌نژاد با بیان این مطلب گفت:شهرخلاق،شهری است که در آن فضای نوآورانه ایجاد می شود و تمامی زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی به نوین‌ترین و کاراترین شکل ارائه می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه در شهر خلاق مسئولان شهری خدمات شهری خلاق ارائه می‌کنند،افزود:شهر خلاق مدیران،دانشمندان،دانشجویان،دانش‌‌آموزان و شهروندان خلاق دارد.
شهردار اصفهان تصریح کرد:گاهی کارهای خود را روزانه و به صورت مستمر انجام می‌دهیم که اگر یک گام از دایره روزمرگی خارج شویم به خلاقیت می‌رسیم.
جمالی‌نژاد با اشاره به پیوستن اصفهان به شبکه جهانی شهرهای خلاق خاطرنشان کرد:سال گذشته فرم‌های مخصوص اصفهان برای پیوستن به شبکه جهانی به درستی تنظیم نشده بود و امسال با همکاری جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی توانستیم به دقت فرم‌ها را تکمیل و به یونسکو ارسال کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اصفهان در زمینه صنایع‌دستی هنری اعجاب برانگیز دارد،اظهار کرد:متاسفانه هنر صنایع دستی اصفهان ارزش به حساب نمی آید این در حالی است که هنرمندان جانشان را در این راه می‌دهند تا اثر خلق شود.
شهردار اصفهان با تاکید بر آموزش صنایع دستی در مدارس ادامه داد:متاسفانه ساعات تدریس هنر در مدارس هیچ ارتباطی با صنایع دستی ندارد و موارد دیگری آموزش داده می شود در حالی که صنایع دستی هنرنیاکان ما است.
جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه اصفهان به دلیل میراث معنوی ملموس و ناملموس زیباست،اضافه کرد:اکنون که در شرف شب یلدا که از گذشتگان به ما ارث رسیده، قرارداریم می توانیم صله ارحام انجام داده و به فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی بپردازیم و در این فضای فرهنگی از غیبت و شبکه‌های اجتماعی دور شویم.
وی تاکید کرد:وقتی فرزندان ما در چنین فضاهای غنی قرار گیرند چه نیازی به شبکه‌های اجتماعی دارند.
شهردار اصفهان اضافه کرد:این سوال مطرح است که چرا در کنار آموزش های نوین،آموزش صنایع دستی را در دستور کار قرار نمی دهیم در حالی این صنایع باارزش در حال از بین رفتن است.
جمالی‌نژاد تاکیدکرد:لازم است زمینه رونق صنایع دستی در سطح شهر فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه دو ماه گذشته نیز اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی جهان معرفی شد، گفت: اصفهان اکنون با این دو عنوان مهم به عنوان یک شهر جهانی مطرح است چراکه میراثی ارزشمند در درون اصفهان جا دارد.
شهردار اصفهان افزود: ظرفیت‌های اصفهان به قدری بالاست که به روستاها و شهرهای اطراف نیز تسری یافته است به طوری که اکنون اکثر صنایع دستی بازار اصفهان در روستاهای اطراف کار می شود.
جمالی‌نژاد ادامه داد:زنان سرپرست خانوار به راحتی می توانند از طریق صنایع دستی امرار معاش کنند،در واقع حسن اصفهان این است که صنایع دستی برای امرار معاش است و تفننی و کار فانتزی نیست.
وی با بیان اینکه هنر درون ژنتیک اصفهانی‌ها وجود دارد، اضافه کرد:البته قرار نیست شاهد خدمات گذشتگان باشیم خود نیز باید خدماتی را ارائه دهیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه جایگاه اصفهانی تنها در حوزه بناها و آثار تاریخی نیست، گفت:اقدامات شهرداری تنها برنامه های عمرانی نیست بلکه برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی نیز در شهر اجرا می شود در این راستا طرح هر هفته چند افتتاح برای تزریق شادی و نشاط در شهر اجرایی شده است.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه طرح هر هفته افتتاح چند پروژه در دنیا بی نظیر است، افزود: هر هفته یکسری اتفاقات متنوع در شهر اصفهان به وقوع می پیوندد که این موضوع باعث ایجاد انگیزه و نشاط در شهروندان و مدیران شهری شده است.
وی تصریح کرد:تمام پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرداری اصفهان با قوت در حال اجراست و ابرپروژه های شاخص نیز کلید خورده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه مترو اصفهان بعد از 53 سال افتتاح شد، افزود: همچنین برای اولین بار بانوکده‌ها در شهر اصفهان فعال شده است.
جمالی‌نژاد بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما این است با همکاری مجموعه شهرداری شادی و شادابی را به شهر تزریق کنیم.

نوشتن دیدگاه