پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2469
منتشر شده در شنبه, 05 دی 1394 12:30
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نهم دی ماه 1388 جشن بلوغ فکری و شخصيتی نظام اسلامی بود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی با اشاره به حماسه 9 دی اظهارکرد: حماسه تاریخی 9 دی با آشکار ساختن ظرفیت انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم...

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نهم دی ماه 1388 جشن بلوغ فکری و شخصيتی نظام اسلامی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی با اشاره به حماسه 9 دی اظهارکرد: حماسه تاریخی 9 دی با آشکار ساختن ظرفیت انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمنان، بستر رشد بیداری اسلامی در منطقه را هموار ساخت.
وی با اشاره به پیام‌ اصلی مردم در 9 دی افزود: پایبندی همیشگی به ارزش‌های دینی به‌ویژه عاشورای حسینی، نفی سلطه زورگویان و زیاده‌خواهان، پیروی از راه امام و شهیدان، اعتقاد راسخ به اصل مترقی ولایت فقیه و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و وفاداری نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از پیام های اصلی 9 دی است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ریشه اصلی شکل‌گیری فتنه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری به برخورد منافقانه طیفی از فعالان سیاسی حاضر در عرصه رقابت‌ها باز می‌گردد که به رغم عدم باور به مکتب امام(ره)، صرفا برای جذب آرا ء مردم به عرصه انتخابات آمده بودند.
امینی خاطرنشان کرد: این طیف پس از ناکامی در جذب آرای اجتماعی، با تغییر میدان بازی تلاش کردند تا شکست در صندوق‌های رای را در کف خیابان جبران کنند.
وی اظهارکرد: به همین دلیل در جریان آشوب‌ها نه تنها ساختار سیاسی کشور و نیروها و نهاد‌های موثر در تثبیت این گفتمان را آماج هجوم‌های خیابانی خود قرار دادند، بلکه نمادها و شاخصه‌های اصلی آن گفتمان یعنی فرهنگ عاشورا، شعارهای بنیادین انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین و مظلومین و مستضعفان جهان را نیز هدف قرار دادند که شعارهای آنها در راهپیمایی روز قدس سال 88 نماد بارز آن بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حضور عاشورايی مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامی در راهپيمايی 9 دی ماه 88 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زريّن ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به حساب می آيد.
امینی اضافه کرد: حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصيرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابرتمام دنيای آنها خواهند ايستاد.
وی با بیانی اینکه نهم دی ماه در تاريخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصيرت» تبديل به يوم الله و ماندگار شد، گفت: در اين روز ماندگار و تاريخی ملت هميشه در صحنه ايران اسلامی، حماسه ای ديگر آفريد و دشمنان خدا و دينش را مأيوس و نااميد ساخت و قلب امام زمان(عج) و نائب بر حقش حضرت آيت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شيطان است، افزود: نهم دیماه روز خروش ملت ايران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت شکنی‌های عده ای غافل و يا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسينی است. امینی تصریح کرد: روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ايران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بيعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمينی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است؛ مردم در اين روز، تير خلاص را به سران فتنه شليک و پشت پيکر نامبارک فتنه را به خاک ماليدند.
وی خاطرنشان کرد: در نهايت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ايران نشان دادند که اين جمله حضرت امام(ره) را که فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت تان آسيب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پايبند هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نهم دی ماه 1388 جشن بلوغ فکری و شخصيتی نظام اسلامی بود.
امینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پنجم دی ماه " روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی " گفت: به منظور یادآوری و بزرگداشت جانباختگان زلزله بم، جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن ( خصوصاً تلفات جانی ) و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه این مهم در تقويم نامگذاري شده است.
وی با اشاره به اینکه از امسال به دلیل اهميت موضوع از 30 آذر تا 5 دی ماه هفته ايمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلايای طبيعی ناميده شده است، ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی، اقلیمی و حادثه خیزی کشور علاوه بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه، کسب آمادگی در رویارویی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آنها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: البته نياز است كه با برخورد آگاهانه ، تبادل اطلاعات، پژوهش و تشریک مساعی صاحب نظران، متخصصین و کارشناسان اقدامات اساسی و اثرگذار در کشور در راستاي ارتقاء دانش و آگاهی های عمومی و نظارت دقیق بر اجرای قوانین و حذف عوامل خطرآفرين انجام شود.
امینی بیان کرد: سیاستگذاران، برنامه ریزان و مدیران اجرایی، رسانه‌ها و گروه‌های مرجع اجتماعی در برنامه های توسعه و اقدامات روزمره، وضعیت حادثه‌خیزی کشور را مي بايست در نظر داشته باشند و با درک صحیح و مسئولانه به ارتقا ایمنی و کاهش آسیب پذیری کشور کمک نمایند.

نوشتن دیدگاه