پنجشنبه 29 شهريور 1403, Thursday 19 September 2024, مصادف با 15 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2473
منتشر شده در دوشنبه, 07 دی 1394 14:07
تعداد دیدگاه: 0
در بادرود

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز گفت: در پدیده‌ای نادر؛ بره ای با دو سر و پنج‌ پا در بادرود متولد شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ،حمیدرضا رنگرز رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز اظهار داشت: در پدیده‌ای نادر یک‌ بره با دو سر و پنج‌ پا در بادرود متولد و پس از دقایقی مرد. رنگرز با بیان اینکه...

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز گفت: در پدیده‌ای نادر؛ بره ای با دو سر و پنج‌ پا در بادرود متولد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،حمیدرضا رنگرز رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز اظهار داشت: در پدیده‌ای نادر یک‌ بره با دو سر و پنج‌ پا در بادرود متولد و پس از دقایقی مرد.

رنگرز با بیان اینکه مادر این بره در سلامت کامل است، گفت: به‌ منظور جلوگیری از تولد دام‌های ناقص‌الخلقه، دامداران باید از مصرف خودسرانه دارو در طول دوره آبستنی دام‌ها خودداری کرده و به دلیل مسائل ژنتیکی نیز قوچ گله را عوض کنند.
وی افزود: دلایل بروز اینگونه ناهنجاری‌ها در دام‌ها هنوز ناشناخته است اما مسائل ژنتیکی، عوامل محیطی و مصرف دارو در دوران آبستنی دام می‌تواند از عوامل بروز این ناهنجاری‌ها باشد.
رئیس اداره دامپزشکی نطنز تصریح کرد: دلیل وقوع این پدیده جدا شدن ناقص دو جنین در هنگام تقسیم سلولی یا خوراندن داروهای خاص هست که به‌صورت نادر اتفاق می‌افتد.

نوشتن دیدگاه