جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2503
منتشر شده در سه شنبه, 29 دی 1394 14:48
تعداد دیدگاه: 0
برای رسیدن به هوای پاک؛

شهردار اصفهان گفت: افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواران باعث تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه بدون دود خواهد شد که شهرداری اصفهان در صدد افزایش این مسیرهاست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، مهدی جمالی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی روز ملی هوای پاک با شعار زیست‌محیطی «نقش...

شهردار اصفهان گفت: افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواران باعث تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه بدون دود خواهد شد که شهرداری اصفهان در صدد افزایش این مسیرهاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی جمالی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی روز ملی هوای پاک با شعار زیست‌محیطی «نقش من در حفظ هوای پاک» اظهار کرد: شهرهای بزرگ دچار بیماری سندروم کلان‌شهر هستند که تبعات آن آلودگی آب، آلودگی هوا، آلودگی خاک، ترافیک شهری، مهاجرت و ... است که نیازمند درمان هستند.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان برای درمان بیماری کلان‌شهرها از مسکن و داروهای مقطعی استفاده کرد بلکه این مشکلی است که باید با همراهی و همکاری همه نهادها و سازمان‌ها و همت مردم مرتفع شود و این باعث افتخار ماست که فهم بالای مردم موجب مطالبه‌گری آنها برای رفع آلودگی هوا به عنوان اولویت مطالبه آنها شده است.

شهردار اصفهان مطالبه‌گری مردم را نتیجه‌بخش خواند و این مطالبه‌گری را در الزام‌آوری دستگاه‌های مختلف برای ارائه راهکار و اجرای اقدامات جلوگیری از آلودگی هوا موثر دانست و تاکید کرد: شهرداری اصفهان راه درمان تنگی نفس مزمن شهر را درمان‌های کوتاه مدت نمی‌داند و معتقد بر ریشه‌کن کردن این معضل است.

وی با اشاره به اولویت‌های برنامه اصفهان 1400 در راستای ارتقای مسائل زیست محیطی گفت: خوشبختانه شهرداری اصفهان راهبردهای برنامه 1400 را تماما در موضوع کمک به رفع آلودگی‌های زیست محیطی قرار داده و اجرای طرح‌های مختلفی از جمله کاهش آمار خودروهای تک سرنشین و ایجاد تراموا را در نظر دارد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه آغاز طرح کمپین ترافیکی شهر اصفهان کمک زیادی در رفع آلودگی هوا دارد، تصریح کرد: این طرح با نیازسنجی و کارشناسی‌های به عمل آمده سعی بر کاهش ترافیک شهری و به تبع آن کاهش آلودگی هوا دارد؛ همچنین ایجاد خطوط BRT و تکمیل آن که در مجموع شامل 15 خط می‌شود در کاهش آمار خودروهای تک سرنشین بسیار موثر خواهد بود.

وی افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواران در سطح شهر را در کاهش آلودگی هوا موثر عنوان کرد و یادآور شد: افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواران باعث تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه بدون دود خواهد شد که شهرداری اصفهان در صدد افزایش این مسیرهاست.

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به توسعه فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز حجمی در شهر اصفهان با موفقیت انجام شد که این اقدام به عنوان یک الگو در دیگر کلان‌شهرهای کشور در حال اجراست و به دنبال آن بحث باغ‌شهر مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: اصفهان به عنوان نخستین شهر در ایران اقدام به ایجاد جایگاه‌های سوخت‌گیری خودروهای بنزین‌سوز مدرن با بخار کم است که این امر در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است؛ تمام تلاش ما در برنامه اصفهان 1400 در راستای کیفی کردن هوای اصفهان بوده است.

جمالی‌نژاد عنوان کرد: امیدواریم شهرداری اصفهان به میزان سهم خود گام‌های موثری را در رفع آلودگی هوا داشته باشد؛ همچنین طرح جامع حمل و نقل شهری با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در حال پیگیری و بهره‌برداری است که این امر نیز در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر خواهد بود.

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه