جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2505
منتشر شده در سه شنبه, 29 دی 1394 15:33
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان در توصیه ای تکراری:

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم ارائه راه‌حل‌های علمی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی گفت: دیگر گریه و زاری و ناله کردن برای مشکلات اصفهان کافی است و هم‌اکنون وقت حل مشکلات به صورت جدی است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی روز ملی هوای پاک با شعار...

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم ارائه راه‌حل‌های علمی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی گفت: دیگر گریه و زاری و ناله کردن برای مشکلات اصفهان کافی است و هم‌اکنون وقت حل مشکلات به صورت جدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی روز ملی هوای پاک با شعار زیست‌محیطی «نقش من در حفظ هوای پاک» اظهار کرد: اصفهان یکی از استان‌های بزرگ و مهم کشور است و طبیعتاً دارای مشکلات بزرگ و معضلات پیچیده‌ای است.

وی در ادامه افزود: درست است که صنایع اصفهان روزی برای این شهر نعمت بوده اما در حال حاضر نغمت است، البته صنعت فی‌نفسه بی‌اشکال است و اشکال در مدیریت استفاده از آن است.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم ارائه راه‌حل‌های علمی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی اذعان داشت: دیگر گریه و زاری و ناله کردن برای مشکلات اصفهان کافی است و هم‌اکنون وقت حل مشکلات به صورت جدی است.

وی با بیان اینکه مسئله محیط‌زیست اولویت نخست استان اصفهان است، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان اصفهان که قرار بود یک طرح کوتاه مدت دوساله باشد اما متأسفانه هنوز کامل نشده و تنها 56 درصد از آن پیش رفته است که امیدواریم تا پایان سال 95 تکمیل شود.

زرگرپور با بیان اینکه مجوز حتی یک صنعت ناپاک دیگر داده نمی‌شود، تصریح کرد: از این پس فقط صنایع پاک و سبز می‌توانند مجوز آغاز فعالیت داشته باشند چراکه در برنامه توسعه 10 ساله استان تمرکز بر توسعه کریدورهای علم و فناوری، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی با گلایه از ازدیاد موتورسیکلت‌های دودزا در سطح شهر عنوان کرد: یک عدد موتورسیکلت معادل 6 خودرو آلودگی هوا ایجاد می‌کند و معادل 10 خودرو آلودگی صوتی دارد و 30 درصد از تخت‌های بیمارستانی ما را حادثه دیدگان موتورسوار پر می‌کنند.

استاندار اصفهان در پایان متذکر شد: صداوسیما نقش مهمی را در فرهنگ‌سازی جهت کاهش آلودگی هوا دارد که متأسفانه تنها به 32 درصد از وظایف خود در این زمینه عمل کرده است و این سازمان حداقل می‌تواند در کاهش آمار استفاده از خودروها به‌صورت تک‌سرنشین مؤثر واقع شود.

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه