جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2538
منتشر شده در دوشنبه, 26 بهمن 1394 12:00
تعداد دیدگاه: 0
در راستای توسعه روابط بین المللی اصفهان اتفاق می افتد؛

در راستای معرفی بیشتر جهانشهر اصفهان به دنیا شهردار میلان امشب وارد اصفهان می‌شود و فردا به میزبانی شهرداری اصفهان با شهردار اصفهان دیدار رسمی خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از خبرگزاری ایمنا، دیدار "جولیانو پیساپیا"، شهردار میلان با مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان در راستای...

در راستای معرفی بیشتر جهانشهر اصفهان به دنیا شهردار میلان امشب وارد اصفهان می‌شود و فردا به میزبانی شهرداری اصفهان با شهردار اصفهان دیدار رسمی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از خبرگزاری ایمنا، دیدار "جولیانو پیساپیا"، شهردار میلان با مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان در راستای معرفی بیشتر اصفهان به دنیا و توسعه گردشگری صورت می‌پذیرد.
پیش از این نیز مهدی جمالی‌نژاد گفته بود: اصفهان یک شهر بین المللی است و این شهر علاوه بر عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2006 موفق به کسب عناوین شهر صنایع دستی و شهر خلاق جهانی شده است.
بنابراین گزارش؛ در عرصه دیپلماسی چندجانبه، شهر اصفهان عضو سازمان‌های بین المللی زیادی از جمله شهرها و پایتخت‌های تاریخی، شهرها و پایتخت اسلامی، سازمان‌های اینتا، متروپلیس، آیریس و ICCN می باشد.
همچنین با توجه به لزوم توسعه ارتباطات جهانی و اشباع اصفهان از صنایع آلاینده، مدیریت شهری اصفهان به دنبال توسعه ارتباطات بین المللی با اولویت شهرهای دانش‌بنیان است که ارتباط با میلان به عنوان یک شهر دانش بنیان بخشی از این رسالت است.

جولیانو پیساپیا شهردار میلان سیاستمدار منتخب از جناح چپ حزب دموکراتیک این شهر، مسئول دولت راهبردی میلان در شمال ایتالیا است.
عنوان معادل شهردار در ایتالیا به معنای رهبر اجرایی است.
شهردار فعلی میلان جولیانو پیساپیا توانست با 48 درصد آرای شهر میلان را از آن خود کند. انتخابات شهرداری ها در میلان در 15-16 و 29-30 ماه مه 2011، در همان زمان به عنوان انتخابات محلی ایتالیایی برگزار شد.
با توجه به قانون اساسی ایتالیا، شهردار میلان عضو شورای شهر میلان نیز هست و از سال 1993 شهردار توسط مردم میلان انتخاب می شود.
در تمام انتخابات شهرداری ها در ایتالیا در شهرستانهای با جمعیت بالاتر از 15،000 رای دهنده، انتخاب مستقیم شهردار را انجام می دهند.
در ژوئن 2010، پیساپیا برای اولین بار نامزدی خود را به عنوان شهردار میلان ارائه کرد. تعدادی از روشنفکران و افراد برجسته از نخبگان فرهنگی و سیاسی میلان بلافاصله حمایت خود را از پیساپیا بیان داشتند.
همچنین شهر میلان شهری در شمال ایتالیا و دومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در دشت لومباردی قرار دارد. میلان شهر مد ایتالیا است و معروف‌ترین شرکتهای مد جهان مانند: آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا، میو میو و ... همچنین کمپانی معروف ری بن در میلان وجود دارد.
میلان یکی از 15 کلان شهر ایتالیا است که قدمت آن به سال 1860 میلادی باز می گردد. میلان شهری مدرن است که توانسته ترکیبی از ایتالیای دیروز و امروز را پیش چشم همگان قرار دهد.
این کلانشهر علاوه بر آنکه از نظر هنری بسیار غنی است، تاریخ و فرهنگی منحصر به فرد دارد و مهم ترین آکادمی های طراحی اروپا در میلان وجود دارند.
نمایشگاه بین المللی اروپای جنوبی در شهر میلان واقع است که میلانی ها به آن "فیه" می گویند.
میلان شهر موزه ها و گالری های برتر هنری است. تئاتری بنام "Teatro della Scala" که به زبان ایتالیایی تئاتر "پلکان" معنی می‌دهد. این تئاتر باشکوه در سال ۱۷۷۸ میلادی ساخته شده و برای 3هزار و 600 نفر تماشاچی جا دارد و روبروی مجسمه لئوناردو داوینچی در میدان معروف میلان با نام "Palazzo della Scala "قرار دارد.
مجتمع نمایشگاهی تجاری فیرا میلانو (Fiera Milano) که در حومه شمال غربی شهر ساخته شده‌است، بزرگ‌ترین پروژه ساخت و ساز در اروپا و خود مجتمع بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری دنیا به حساب می‌آید. این مجتمع در آوریل سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شد.
شهر میلان دارای ۲ باشگاه ورزشی بزرگ است که در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارند.دو تیم آث میلان و اینتر میلان دو رقیب سنتی بزرگ در شهر میلان ایتالیا هستند.
بازار سهام اصلی ایتالیا در این شهر قرار گرفته است.
در حال حاضر آثار کمی از دوران رم باستان در این شهر باقی مانده است. "ستون های سن لونرزو" و "خرابه های ویاچیر" جزء آثار برجای مانده از رم باستان در میلان است.
مهمترین آثار تاریخی این شهرعبارتند از: "اپراهاوس لااسکالا"، "کلیسای عظیم دومو" و "شام آخر" اثر "لئوناردو داوینچی" و ورزشگاه زیبای "جوزپه مئاتسا" .
کلیسای "دومو" یکی از مهمترین جاذبه های توریستی ایتالیا است. این کلیسای عظیم و سفید، قلب شهر میلان را در اختیار خود دارد.کلیسای عظیم دومو، یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است.
از دیگر دیدنی‌های تاریخی‌ میلان قصر "اسفورتسسکو" و موزه‌هایش است. یکی از مجسمه‌های ناتمام "میکل‌آنژ"، یک نقاشی سقفی از داوینچی و تعدادی از سازهای "موتزارت" از جمله آثاری می باشند که در هفت موزه‌ی این قصر می‌شود دید. موزه‌ی علم و تکنولوژی لئوناردو داوینچی هم یکی دیگر از زیبایی های میلان است./

نوشتن دیدگاه