جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2562
منتشر شده در چهارشنبه, 05 اسفند 1394 15:38
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تعداد 2 هزار و 728 شعبه اخذ رای در اصفهان پیش‌بینی شده که 11 نیروی پلیس، امنیت انتخاباتی آنها را تامین می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد: براساس آخرین بررسی‌های...

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تعداد 2 هزار و 728 شعبه اخذ رای در اصفهان پیش‌بینی شده که 11 نیروی پلیس، امنیت انتخاباتی آنها را تامین می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد: براساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته از روند برگزاری انتخابات پیش‌رو، تمامی اصول مندرج در ماده 61 و 57 قانون انتخابات از سوی کاندیداها و دست‌اندرکاران تبلیغات کاندیداها به خوبی رعایت شده و امیدواریم در مدت باقی‌مانده نیز شرایط همین‌گونه باشد.
وی بابیان اینکه آخرین گزارشات، نشان‌دهنده یک فضای آرام و با نشاط در روند انتخابات است، افزود: اظهارنظرها حاکی از حضور حداکثری در انتخابات است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به ماموریت نیروی انتظامی در انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: از دو ماه پیش، تمام اقدامات لازم درخصوص تامین نیروی انسانی و شعبات اخذ رأی انجام شده است.
آقاخانی خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار و 728 شعبه اخذ رای در اصفهان پیش‌بینی شده که باید امنیت آنها فراهم شود؛ از این تعداد، 2 هزار و 383 هزار شعبه، ثابت و 345 شعبه اخذ رأی سیار است که تدابیر امنیتی لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
وی اظهار کرد: تعداد 11 هزار نیروی پلیس در این زمینه به کارگیری می‌شوند که طبق سال‌های گذشته، نیروهای پیش‌بینی شده، در سه مرحله مورد آموزش قرار گرفتند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هدایت عملیات امنیت انتخابات در قرارگاه امام علی (ع) انجام می‌شود، افزود: در کنار برقراری امنیت انتخابات، برنامه‌های جاری نیروی انتظامی نیز با کاری مضاعف ادامه خواهد داشت که در این خصوص نیز 6 هزار نیروی پلیس در عملیات‌های نیروی انتظامی به کارگرفته می‌شوند.
آقاخانی با بیان اینکه 48 تیم بازرسی در سطح استان اصفهان به کارگرفته شده‌اند، تصریح کرد: از امروز، تمام 11 هزار نیروی پیش‌بینی شده به صورت آماده‌باش درآمده‌اند و در روز هفتم اسفندماه، یک ساعت قبل از شروع انتخابات، در محل خود مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تعداد کمی تخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی و به مقام قضایی ارجاع داده شدند، اذعان کرد: آخرین گزارشات در بحث امنیت انتخابات، نشان‌دهنده شور و نشاط و توان قوی برای ایجاد امنیت خاطر در مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای است.
افزایش 33 درصدی کشف قتل در استان اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته، در مراسم چهارشنبه‌سوری با همکاری شهروندان، آرامش و نشاط و شادی کنترل شده‌ای را شاهد بودیم، گفت: امسال بالغ بر 10 هزار نیروی پلیس را در امور ترافیکی، انتظامی، خدماتی، امنیتی، مشاوره‌ای، کنترل اماکن و همکاری با سایر دستگاه‌ها به کارگیری خواهیم کرد.
آقاخانی با بیان اینکه نوروز امسال، ماموریت امنیت جاده‌ای را به صورت ویژه پیگیر خواهیم بود، افزود: ترافیک درون‌شهری و امنیت منازل را نیز در نوروز امسال در دستور کار داریم؛ همچنین تسهیل در تردد در مرکزیت استان با توجه به حجم عملیات‌های عمرانی سطح شهر به صورت ویژه انجام می‌شود.
وی با اشاره به آمار پلیس در بهمن ماه امسال، از روند محسوس کاهش جرایم در استان اصفهان خبر داد و گفت: در بهمن‌ماه امسال، تعداد یک میلیون و 500 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شد که حدود 900 هزار تماس منجر به عملیات شده است؛ همچنین 8 هزار تماس با شماره 197 برقرار شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه دستگیری مجرمان در یک ماهه مذکور، بالغ بر 14 درصد افزایش داشت، تصریح کرد: در تصادفات نیز با کاهش 13 درصدی فوتی درون‌شهری و 4 درصدی فوتی‌های برون‌شهری مواجه بودیم که در مجموع کاهش 7 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادف را داشتیم.
وی با اشاره به افزایش 33 درصدی کشف قتل در استان، خاطرنشان کرد: در کشف مواد مخدر نیز، امسال تا این لحظه نسبت به سال گذشته حدود 13 درصد افزایش کشف را شاهد بودیم که در مجموع بالغ بر 34 تن مواد مخدر در سال جاری و 2 تن در بهمن‌ماه کشف شده است.
آقاخانی به کشف موارد زمین‌خواری در بهمن ماه نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، یک مورد زمین‌خواری به متراژ 10 هزار مترمربع، یک مورد 336 هزار و 714 مترمربع در سمت شهرستان‌های غرب استان و یک مورد 3822 مترمربع در مرکزیت استان کشف کردیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهارکرد: در این مدت، یک باند سرقت منزل با 100 فقره سرقت و یک باند سرقت خودرو با 110 فقره سرقت در اصفهان منهدم شدند.
خستگی و خواب‌آلودگی 41 درصد از تصادفات استان اصفهان را رقم زد
وی با اشاره به انجام 421 مورد مشاوره در مراکز مشاوره پلیس، تصریح کرد: در بهمن ماه امسال، 600 هزار لیتر سوخت قاچاق در اصفهان کشف شد.
آقاخانی با اشاره به کنترل 33 هزار و 260 گذرنامه، خاطرنشان کرد: در این مدت، از 38 هزار و 265 مکان صنفی بازدید شد که به تعدادی از آنها، تذکر و اخطار داده شد و حدود 20 درصد از آنها پلمپ شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بهمن ماه امسال، 41 درصد از تصادفات استان اصفهان به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی و 14 درصد به دلیل تجاوز از سرعت مجاز رخ داد که بیشتر آنها در بازه زمانی ساعت 16 تا 18 بوده است؛ همچنین در 67 درصد از تصادفات، وسایل نقلیه به خصوص وسایل نقلیه سواری مقصر بودند.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح توقیف موتورسیکلت‌ها، کاهش 26 درصدی تصادفات منجر به فوت و 18 درصدی منجر به جرح را شاهد بودیم.
آقاخانی با اشاره به کاهش 4 درصدی جرایم استان به خصوص سرقت، افزود: با کنترل انجام شده بر واحدهای عملیاتی 110 بالغ بر 17 فقره از تماس‌هایی که از سوی این واحدها با بی‌توجهی یا عدم اعزام تیم عملیاتی مواجه شد به کمیسیون فرستاده شدند؛ روز گذشته نیز 45 نفر به کمیسیون رفتند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش دو برابری گشت ارشاد در ایام نوروز امسال، تصریح کرد: سال 94 در اجرای طرح زوج و فرد، تعداد 343 هزار و 786 مورد تخلف به ثبت رسید.
وی با اشاره به اینکه پرونده اسیدپاشی هنوز هم به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای صورت گرفته، باز هم سهل‌انگاری شهروندان و در پی آن، سرقت اطلاعات و تصاویر خصوصی آنها را شاهد هستیم لذا مجددا توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان عکس‌های خانوادگی خود را بر روی لب تاب، تلفن همراه و کارت حافظه ذخیره نکنید و هنگام استفاده از آتلیه‌ها نسبت به امانتداری آنها اطمینان حاصل کنید./

نوشتن دیدگاه