جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2576
منتشر شده در شنبه, 15 اسفند 1394 13:21
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که اصفهان بیش از هر موقع نیازمند درختکاری است، گفت: در برنامه‌ریزی‌های توسعه ای شهر باید به حفظ درختان تنومند توجه ویژه شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امروزه با صنعتي شدن جوامع...

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که اصفهان بیش از هر موقع نیازمند درختکاری است، گفت: در برنامه‌ریزی‌های توسعه ای شهر باید به حفظ درختان تنومند توجه ویژه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، رضا امینی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امروزه با صنعتي شدن جوامع بشري درختان نقش مهمی در زندگي بشر ايفا مي‌كنند، بنابراین درختکاری مقوله مهمی در توسعه زیست محیطی کلانشهرها محسوب می شوند.
وی افزود: با رویکرد شهردار اصفهان امسال به مناسبت هفته درختکاری به تعداد شهدای دفاع مقدس، 230 هزار درخت به یاد شهیدان در سطح شهر اصفهان کاشته می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فضای سبز به منزله ريه‌هاي يك شهر تلقي می‌شود، تصریح کرد: به دليل فعاليت كارخانجات صنعتي و نيز ازدياد وسايط نقليه عمومي و فعاليت روزانه آنها در سطح شهرهاي بزرگ گازهاي مهلك و خطرناكي نظير دي اكسيد كربن در هواي شهرها افزایش می‌یابد و سلامت افراد را تهديد می‌کند.
امینی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌های توسعه شهری باید به توسعه فضای سبز و حفظ درختان تنومند توجه ویژه شود چرا که گاهی درختان تنومند در مقابل پارکینگ و درب خروجی منازل قرار می‌گیرد و به لحاظ پروانه ساختمانی که صادر شده مجبور به قطع درخت می‌شویم.
وی در ادامه به جشن نیکوکاری اشاره کرد و ادامه داد: احسان و هديه دادن علاوه بر احساس لذت، عشق و محبت هديه‌شونده را به انسان زياد مي‌کند و موجب، استحکام ارتباط قلبي مي‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: توجه به شخصيت و حيثيت افراد در امر احسان و خدمت رساني شايان توجه است؛ چرا که اگر در ضمن انجام اعمال خير، نيکي و احسان، انفاق و امداد و کمک به ارباب رجوع به عزت نفس و آبروي افراد بي‌توجهي شود، نه تنها نتيجه مثبت نخواهد داد بلکه مايه انزجار و نفرت نيز خواهد بود.
امینی در ادامه با اشاره به تذکرات اعضای شورای در جلسه علنی شورا گفت: فلسفه تذکرات اعضای شورا این است که اگر در طول هفته اتفاقی برای شهر، شهروندان، مدیریت و منطقه افتاد و تذکر به شهرداری منجر به اقدام موثری می شود، تذکر در صحن علنی شورا ارائه شود.
وی در ادامه به پروژه مترو اشاره کرد و افزود: جابه جایی شهروندان از شهرک قدس تا 25 آبان به وسیله مترو صرفه اقتصادی برای شهرداری نداشت ولی به منظور ترغیب شهروندان تاکنون این طرح به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته ولی لایحه پیشنهادی قیمت مترو از 15 فروردین در شورای شهر در حال بررسی است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس زمانبندی در سازمان قطار شهری، خط اول مترو تا چهاررراه تختی در 6ماهه اول سال 95 و تکمیل خط در خردادماه سال 96 انجام خواهد شد.
امینی در پایان رحلت آیت الله واعظ طبسی نماينده ولي فقيه در استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي و خراسان جنوبي را تسلیت گفت و اظهار داشت: آيت الله واعظ طبسي پس از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي همواره به عنوان يکي از استوانه هاي نظام مقدس مورد توجه قرار داشته و از سوي امام خميني (ره) به عنوان نماينده معظم له در خراسان بزرگ و توليت آستان قدس رضوي منصوب شد و پس از رحلت آن بزرگوار، اين حکم از سوي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي تاييد شد./

نوشتن دیدگاه