شنبه 9 تير 1403, Saturday 29 June 2024, مصادف با 22 ذی‌الحجه 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25807
منتشر شده در شنبه, 02 تیر 1403 13:37
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرونشست و فروریزش‌های فراوان زمین در اصفهان به امری بدیهی و جاری تبدیل شده است که برای رفع بخشی از مشکلات آب این کلان‌شهر، در دولت رئیس‌جمهور شهید پروژه‌ای عملیاتی شد و در دولت چهاردهم نیز باید به آن پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مجید نادرالاصلی با اشاره به مطالبات مردمی از رئیس‌جمهور آینده ایران اسلامی اظهار کرد: مشکلات زیست‌محیطی، بهداشتی و درمانی، آب و زاینده‌رود و تالاب گاوخونی از جمله مسائل بااهمیت و حیاتی فلات مرکزی است.

وی افزود: تکمیل و راه‌اندازی پروژه انتقال آب دریا برای بهره‌مندی صنایع بزرگ و آب‌بر استان و قطع دست این صنایع از بهترین و گواراترین آب جاری برای استفاده در صنعت، مسئله‌ای مهم و حیاتی است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رفع مشکل شرعی، قانونی و عرفی حقابه‌بران، کشاورزان و باغداران زاینده‌رود استان از بااهمیت‌ترین مطالباتی است که همچون سایر رودهای کشور، احیای آن و واگذاری حق به حق‌داران آن ضروری و الزام‌آور است، تصریح کرد: این امر با پرداختن به تکمیل پروژه تونل سوم کوهرنگ و احداث سد بر ورودی آن، همچنین منتفع کردن مردم ساکن در طول مسیر این رودخانه همیشه جاری، آغاز عملیات اجرایی تونل بهشت‌آباد که پروژه‌ای مهم و تأثیرگذار بر صنعت کشاورزی، گردشگری و هدایت و بهره‌وری مناسب از آب‌های سرزمینی کشور دارای ارزش خاص محقق می‌شود.

نادرالاصلی گفت: در ادامه این مسیر، منابع آبی قابل توجه و رفع نیازهای آبی استان در تمام حوزه‌های شرب، محیط زیست و کشاورزی داخل استان، برای شهرهایی که حتی امروز برای تأمین آب شرب باکیفیت خود مشکلات عدیده‌ای دارند، در استان به‌نحو مطلوب و با کیفیت خوبی وجود دارد که مراحل اجرای پروژه در دولت خادم جمهور و رئیس‌جمهور شهید، عملیاتی شد و در شرایط بسیار ممتازی قرار دارد که در دولت چهاردهم باید به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه آب برای زنده شدن تالاب گاوخونی و حیات از مسائل مهم سرزمین اصفهان است، افزود: فرونشست و فروریزش‌های فراوان زمین به امری بدیهی و جاری تبدیل شده است، اما دستگاه‌های مسئول برای چاره‌اندیشی آن و شناسایی، کنترل و ارائه راه‌حل عاجز هستند، زیرا بر اساس مطالعات علمی، تخصصی و میدانی، تهی‌شدن بستر و سفره‌های زیرزمینی از آب از عمده‌ترین عوامل آن است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: تا بناهای ثبت شده صدها ساله اصفهان فروریزش نکرده است، باید برای چاره‌اندیشی به هوش و به گوش باشیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه