شنبه 9 تير 1403, Saturday 29 June 2024, مصادف با 22 ذی‌الحجه 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25824
منتشر شده در چهارشنبه, 06 تیر 1403 10:58
تعداد دیدگاه: 0

کارشناس سازمان هواشناسی از اعلام هشدار نارنجی برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، زنجان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات تهران، البرز، قزوین در پی بارندگی‌ها و کاهش نسبی دما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فریبا گودرزی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه ششم تیرماه اظهار کرد: امروز به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در مازندران گیلان، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی است، افزود: در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. همچنین در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان بارش شدت خواهد داشت که منجر به جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: پنجشنبه در شمال غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارندگی وزش باد و کاهش دما ادامه خواهد داشت. در شرق گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدت دارد.

به گفته وی؛ جمعه و شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی اردبیل گیلان مازندران گلستان خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق انتظار می‌رود.

گودرزی گفت: روز یکشنبه نیز در این مناطق بارندگی به‌صورت ضعیف‌تر رخ می‌دهد و در شرق و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: قابل ذکر است تا روز جمعه در شمال شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج هستند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه