جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2584
منتشر شده در چهارشنبه, 19 اسفند 1394 11:03
تعداد دیدگاه: 0
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان :

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: در سال آینده 80 ميليارد تومان براي رفع محروميت از مناطق محروم پيش‌بيني شده است و طرح های "هر هفته چند افتتاح" توانسته چهره محرومیت از شهر را بزداید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، رضا اميني در حاشيه مراسم افتتاح پروژه های منطقه 11 اظهار كرد:...

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: در سال آینده 80 ميليارد تومان براي رفع محروميت از مناطق محروم پيش‌بيني شده است و طرح های "هر هفته چند افتتاح" توانسته چهره محرومیت از شهر را بزداید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از ایمنا، رضا اميني در حاشيه مراسم افتتاح پروژه های منطقه 11 اظهار كرد: پروژه های عمرانی-خدماتی در یکی از محلات محروم شهر اصفهان به بهره برداری رسید.
وي با بيان اينكه خيابان بهشت به طول 550 متر و با هزينه‌اي بالغ بر هشت ميليارد تومان در محدوده خيابان شهيد اشرفي اصفهاني به بهره‌برداري رسيد، اضافه كرد: خيابان حكمت در خيابان امام خميني (ره) در مجاورت بوستان درخشان نيز به طول 330 متر و با هزينه‌اي بالغ بر 2 ميليارد تومان آزاد‌سازي و احداث شده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: پل مكانيزه عابره پياده خيابان شهيد اشرفي اصفهاني نيز به ارزش 1.2 دهم ميليارد تومان يكي ديگر از پروژه‌هاي عمراني منطقه 11 بود كه به بهره‌برداري رسيد.
امینی خاطرنشان کرد: تكميل و تجهيز سالن ورزشي طيب نيز با اعتبار 400 ميليون تومان از دیگر پروژه های آماده بهره برداری این منطقه بوده است.
وی اظهار کرد: در سال92 بودجه مصوب شهرداري در راستاي محروميت‌زدايي از مناطق محروم 15 ميليارد تومان بود كه اين بودجه در سال 93 به 45 ميليارد تومان افزايش پيدا كرد.
وي با تاكيد بر اينكه در سال 94 نيز اين بودجه حدود 70 درصد افزايش يافت، تصريح كرد: در سال آینده نيز بودجه 80 ميليارد توماني براي رفع محروميت از مناطق محروم پيش‌بيني شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اينكه مردم اين منطقه نيز با حضور خود در اين مراسم استقبال خود را از افتتاحيه اين پروژه‌ها نشان دادند، اظهار کرد: قطعا به جهت اقبال مردم، قدر‌شناسي، همراهي و همكاري آنها در آزاد‌سازي‌ها و كسب اطلاعات توسط برنامه‌ريزان براي بهتر شدن وضعيت عمراني محلات مسئوليت و رسالت مديريت شهري بيشتر می شود.
وي افزود: اميدواريم كه اقداماتي كه در حوزه رفع محروميت از محلات محروم شهر اصفهان در برنامه‌ريزي‌ها و در اجراي پروژه‌‌ها صورت مي‌گيرد، بتواند فاصله محلات محروم و نقاط برخوردار شهر اصفهان را كاهش دهد تا رسالت‌هاي خود را در جهت ایجاد توازن شهري و عدالت اجتماعي انجام داده باشيم.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان يار دوم شهرداري و يار بيست و دوم شوراي اسلامي شهر هستند و هميشه با همراهي‌هاي صادقانه خود در كنار مديريت شهري اخبار را منعكس مي‌كنند.
وي با بيان اينكه شور، نشاط و اقبالي كه خبرنگاران و اصحاب رسانه نسبت به انعكاس اخبار براي مردم دارند، انگيزه‌هاي مديران و مسئولان را دو‌چندان مي‌كند، اظهار كرد: رسانه‌ها نقش وساطت و ترجمه خوبي براي ايجاد مفاهمه در راستاي ارتباط دو‌سويه بين مردم و حاكميت را بر عهده دارند.
اميني تاکید کرد: انعكاس صادقانه اخبار سبب مي‌شود كه اعتماد مردم به حاكميت اسلامي بيشتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بخش فضای سبز، تکمیل شبکه معابر، ایجاد توقفگاه برای خودرو‌های عمومی و خصوصی به عنوان پارکینگ و تاحدودی ساخت ورزشگاه و سالن مطالعه در توازن خدماتی بین محلات در حوزه وظیفه‌ای شهرداری‌ها تعریف می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده که محلات اصفهان را به صورتی طراحی و برنامه‌ریزی کنیم که جاذبه سفر برای مردم به نقاط مرکزی شهر کمتر شود، تاکید کرد: همچنین رفع نیاز‌های مردم عموما در محلات قابلیت تحقق داشته باشد و سفر‌های شهری کاهش یابد و سفر مردم به مرکز شهر تنها برای سفر‌های ضروری باشد.
امینی اظهار کرد: سیر حرکت و آهنگ رشد هر ساله رو به افزایش است که بتوانیم این فاصله زیاد و شکاف قابل تامل بین نقاط برخوردار و محروم شهر اصفهان را پر کنیم و به یک عدالت نسبی نزدیک شویم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فاصله بین مناطق و محلات برخوردار و محروم روز به روز کاهش می‌یابد، گفت: توزیع متوازن خدمات و امکانات در راستای توسعه محلات و مناطق شهر یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های مدیریت شهری اصفهان است و هنر مدیریت شهری این است که سرعت کاهش فاصله بین مناطق برخوردار و محروم را افزایش و فاصله بین مناطق را کاهش بدهد.
امینی با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی زمان دارد، اظهار کرد: کمکی خیابان امام خمینی (ره) یکی از خیابان‌هایی است که در طرح تفصیلی قبلی شهرداری بوده است اما با توجه به احداث پل دوطبقه امام خمینی(ره) کمکی‌های این خیابان در چهار منطقه هشت، 12، 11 و دو تقریبا منتفی شده است، به غیر از منطقه دو و بخشی نیز در منطقه 11 که در مقاطعی می‌تواند به سر‌ریز شدن ترافیک در این حوزه کمک کند.
وی تصریح کرد: قرار است در سال آینده بزرگراه غرب اصفهان در تکمیل حلقه چهارم حفاظتی در اولویت اجرایی شهرداری قرار بگیرد.

نوشتن دیدگاه