جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2606
منتشر شده در دوشنبه, 24 اسفند 1394 21:44
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

مناطق گردشگری استان اصفهان در نوروز سال 95 می‌تواند سفری خاطره انگیز را برای مسافران داخلی و خارجی به همراه بیاورد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایران، «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان با بیان اینکه گردشگری به همراه صنایع دستی محور سوم توسعه این استان درنظر گرفته شده، اظهار داشت:...

 مناطق گردشگری استان اصفهان در نوروز سال 95 می‌تواند سفری خاطره انگیز را برای مسافران داخلی و خارجی به همراه بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایران، «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان با بیان اینکه گردشگری به همراه صنایع دستی محور سوم توسعه این استان درنظر گرفته شده، اظهار داشت: اصفهان با 20هزار جاذبه گردشگری طبیعی، تاریخی در انتظار مسافران نوروزی و گردشگران خارجی است. وی ادامه داد: بیش از 98 منطقه نمونه گردشگری در استان وجود دارد که 28 منطقه برای نوروز امسال جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران آماده شده است.
ë بازسازی کاروانسراها برای گردشگران
وی با بیان اینکه از جاذبه های استان، کویرگردی است، افزود: تاکنون 40 واحد بوم گردی درمناطق خورو بیابانک، ورزنه و مرنجاب بهره برداری شده و 43 تأسیسات بوم گردی دیگر نیز در حال ساخت است. درکنار این، تلاش زیادی برای تبدیل خانه های سنتی و کاروانسراها به محل اقامت گردشگران انجام شده‌است. همچنین 10کاروانسرا برای استقرار گردشگران آماده شده است. استاندار اصفهان به حضور 60 هزار گردشگر خارجی در سال 92 در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می کنیم این رقم در سال 95 به 300هزار نفر برسد.
با توجه به اینکه در سال94 شهر اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی و همچنین شهر خلاق جهان انتخاب و در یونسکو ثبت شد، درسال 95 حتماً گردشگران خارجی بیشتری جذب استان و شهر اصفهان می‌شوند.

نوشتن دیدگاه