جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2655
منتشر شده در چهارشنبه, 18 فروردين 1395 12:39
تعداد دیدگاه: 0

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای اینکه خدمت رسانی حمل و نقل عمومی حتی یک لحظه هم متوقف نشود بار سنگین 90 میلیارد تومانی اتوبوسرانی بر دوش مدیریت شهری است و عدم تحقق حمایت های دولتی توسعه و نوسازی ناوگان را با مشکل روبرو کرده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا،...

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای اینکه خدمت رسانی حمل و نقل عمومی حتی یک لحظه هم متوقف نشود بار سنگین 90 میلیارد تومانی اتوبوسرانی بر دوش مدیریت شهری است و عدم تحقق حمایت های دولتی توسعه و نوسازی ناوگان را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، علیرضا صلواتی افزود: هزینه بلیط های اتوبوس رانی به صورت میانگین 25 درصد افزایش پیدا کرده است، از این رو نرخ کرایه اتوبوس ها از 200 تا 600 تومان به تصویب رسید.
وی گفت: سال 94، 14 نرخ کرایه مختلف درسطح شهر اجرا می شد لذا با سردرگمی و انتقادات شهروندان روبرو بودیم و با هدف کاهش تنوع نرخ ها تصمیم بر این شد که قیمت ها به 5 نرخ کاهش پیدا کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس قوانین یک سوم هزینه های سفر به عهده شهروندان است همچنین یک سوم هزینه به عهده دولت و یک سوم دیگر یارانه ای است که شهرداری پرداخت می کند.
صلواتی خاطر نشان کرد: سعی کرده ایم رقم پرداختی کرایه اتوبوس شهروند را به یک سوم سهم خودشان نزدیک تر کنیم.
وی با اشاره به اینکه هزینه سفر هر شهروند در سال 94 با اتوبوس ناوگان 1200 تومان بود، بیان کرد: در سال گذشته میانگین نرخ دریافتی از شهروند برای هر سفر 310 تومان بوده است اما در حال حاضر با افزایش 25 درصدی حدود 387 تومان می شود که بازهم با عدد 400 تومانی سهم شهروند فاصله دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اذعان کرد: جهت فعالیت 1200 اتوبوس در سطح شهر باید حدود 130 میلیارد تومان هزینه شود و از این هزینه 40 میلیارد تومان سهم شهروند، 45 میلیارد تومان سهم دولت و 45 میلیارد تومان سهم شهرداری است که باید پرداخته شود. البته این عدد صرف خدمت رسانی و بهره برداری از اتوبوس ها است و غیر از هزینه نوسازی و خرید اتوبوس است.
وی بیان کرد: شهرداری اصفهان در سال گذشته سهم خود را پرداخته کرده است: شهروندان هم از سهم 40 میلیاردی خود 35 میلیارد تومان را پرداخته کرده اند اما متاسفانه دولت از سهم خود تنها 3 میلیارد پرداخت کرد در همین جهت پرداخت 47 میلیارد تومان باقیمانده بر عهده مدیریت شهری گذاشته می شود چرا که خدمت رسانی حمل و نقل عمومی در شهر یک لحظه هم متوقف نمی شود.
صلواتی با بیان اینکه ناوگان شهر ناوگانی فرسوده است، تاکید کرد: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی نزدیک 9 سال است و این نشان می دهد سن ناوگان شهر بالا است.
وی با اشاره به اینکه حدود 600 دستگاه اتوبوس ناوگان بالای 10 سال سن دارند، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا یک مقدار از هزینه های جاری کم شود و مقداری از اعتبار خود را در بخش توسعه هزینه کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: برای سال جاری شهرداری 200 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است تا در سال جاری 500 دستگاه اتوبوس تازه نفس به ناوگان اتوبوسرانی وارد شد.
صلواتی گفت: امیدواریم شهروندان و دولت سهم خود را پرداخت کنند تا بتوانیم بودجه شهرداری را در بحث توسعه و نوسازی ناوگان هزینه کنیم و کیفیت ارائه خدمات را به شهروندان افزایش دهیم چرا که لیاقت شهروندان ما بسیار بیشتر از این است./

نوشتن دیدگاه