جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2662
منتشر شده در پنج شنبه, 19 فروردين 1395 12:49
تعداد دیدگاه: 0

شهردار اصفهان بر لزوم تعریف راه کارهای ایجاد نشاط و تفریح سالم در شهر اصفهان تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، مهدی جمالی نژاد در این زمینه به خبرنگار همراز گفت: اصفهان یکی از زیباترین شهرهای دنیا است و بی دلیل نیست که آن را نصف جهان می خوانند، اما در نظر داریم با فضا سازی شهری به...

شهردار اصفهان بر لزوم تعریف راه کارهای ایجاد نشاط و تفریح سالم در شهر اصفهان تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی جمالی نژاد در این زمینه به خبرنگار همراز گفت: اصفهان یکی از زیباترین شهرهای دنیا است و بی دلیل نیست که آن را نصف جهان می خوانند، اما در نظر داریم با فضا سازی شهری به ویژه فضای سبز که به نوعی زیباسازی ماندگار تلقی می شود، این زیبایی ها را چند برابر کنیم.
وی اظهار کرد: اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان که مصادف شد با ایام نوروز بسیار جدید و نو بود و قرار نیست این اقدامات متوقف گردد، لذا از آن جا که به دنبال ایجاد نشاط بیشتر و تفریحات سالم بهتر در شهر اصفهان هستیم، تلاش می کنیم تا مردمی که به اصفهان سفر می کنند و شهروندانی که در این شهر زندگی می کنند وقتی در فضای شهری قرار می گیرند آرامش بگیرند.
جمالی نژاد با تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در اجرای طرح های زیباسازی خاطرنشان ساخت: به زودی فاز دوم زیباسازی شهری در اصفهان کلید می خورد و در همین راستا تلاش می کنیم تا اصفهان با رعایت معماری سنتی خود که یکی از اصیل ترین سبک های معماری دنیا به شمار می آمده است، سیما و منظری قابل قبول و دگرگون نسبت به شرایط فعلی به دست بیاورد.
شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان از لحاظ فرهنگی به ویژه در بخش ابنیه آنقدر غنی هست که نیازی به نما و بناهای غربی ندارد، لذا از انبوه سازان و معماران می خواهم ما را در این زمینه یاری کنند.
وی به نورپردازی ، اِلِمان های حجمی ، دیوار نگاره ها و اصلاح دیوارهای بتنی در این زمینه اشاره و افزود: در سال 95 تلاش می کنیم بخش بیشتری از شهر را به این چهار محور در بخش زیبا سازی اختصاص دهیم تا بتوانیم با استفاده از خلاقیت و هنر، شادابی بیشتری به شهر بیفزائیم.
جمالی نژاد اضافه کرد: برای این که اصفهانی زیبا داشته باشیم، باید در اسرع وقت نسبت به جمع آوری نازیبایی های شهری اقدام کنیم و در همین راستا قرار است در هر منطقه دو خیابان به عنوان پایلوت معرفی تا مظاهر نازیبایی در آن جمع آوری و به طور کامل زیباسازی شوند.
وی تاکید کرد: اصفهان تنها یک سازمان زیبا سازی ندارد، بلکه این موضوع اینقدر برای شهروندان جذاب بوده که تصور می کنم 2 میلیون نفر اصفهانی به عنوان عاملان زیباسازی شهر دست به کار شوند و شهرداری را در این زمینه کمک کنند.
بنا بر این گزارش ، شهرداری اصفهان در ماه های پایانی سال گذشته طی یک اقدام فراگیر در 15 منطقه شهری اصفهان اقدام به اجرای طرح های زیباسازی با رویکرد صنایع دستی این شهر نمودکه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دانشگاه سپهر اصفهان و تنی چند از مسئولان و صاحب نظران این اقدام را اقدامی بدیع وشایسته ارزیابی و از مدیران شهری به دلیل اجرای این طرح ها تقدیر نمودند.

نوشتن دیدگاه