جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2703
منتشر شده در سه شنبه, 31 فروردين 1395 10:39
تعداد دیدگاه: 0
با حضور بیش از 10 مدیر رسانه ملی در نصف جهان مطرح شد؛

بیش از 10 مدیر شبکه های رسانه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با مدیریت شهری اصفهان دیدار کردند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، رویکرد شهرداری اصفهان به سمت رسانه‌های ملی و استانی باز شدن فصل جدیدی از گفتمان را در...

بیش از 10 مدیر شبکه های رسانه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با مدیریت شهری اصفهان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، رویکرد شهرداری اصفهان به سمت رسانه‌های ملی و استانی باز شدن فصل جدیدی از گفتمان را در اصفهان گشوده است که می تواند در راستای معرفی ظرفیت های شهری نیز موثر باشد. در این راستا مدیران شبکه های یک، دو، چهار، جام جم، قرآن، نسیم، افق، تهران، سلامت، مستند، نمایش، آموزش، اصفهان و شبکه های برون مرزی به همراه معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با مدیران شهری اصفهان دیدار کردند.
قاب تلویزیون باید در اختیار ترویج سبک زندگی اسلامی قرار گیرد
مدير شبكه يك سيما در این دیدار گفت: آنچه در شرايط فعلي براي ما مورد اهميت است، مقوله سبك زندگي بوده كه بايد به آن توجه ويژه‌اي شود و قاب تلويزيون در اختيار آن قرار گيرد.
فضل‌الله شریعت پناهی اظهار کرد: آنچه كه ما تا امروز از اصفهان ديده‌ايم آثار تاريخي و ديدني اين شهر بوده كه به شيوه‌هاي مختلف انعكاس پيدا كرده و به مخاطبان مختلف عرضه شده است اما آنچه بايد مورد توجه ما در روند پيش رو در ارتباط با اصفهان قرار گيرد، فرهنگ و سبك زندگي مردم اين شهر است كه بايد به همه مردم كشور نشان داده شود.
وي ادامه داد: خوشبختانه اصفهان جدا از ظرفيت‌هاي گردشگري و تاريخي كه دارد به سمت فضاهاي مدرن گردشگري رفته و توانسته گردشگران مختلفي را جذب كند، اين كار سبب مي‌شود گردشگراني كه بارها به اصفهان آمدند، فضاي ديدني جديدي براي گردش پيدا كنند و بتوانند بار ديگر به اصفهان سفر كنند.
مدير شبكه يك سيما بيان کرد: در حال حاضر فعاليت ما بايد بيش از پيش به سمت مردم برود و بيشتر به زندگي آنها و شرايط زندگيشان بپردازيم.
وي افزود: اصفهان مشاهير، فرماندهان بزرگ در دفاع مقدس، علما، دانشمندان و بزرگان زیادی دارد و از همين رو مي‌تواند الگوها و شيوه‌هاي زندگي مختلفي را به همه مردم كشور ارائه دهد.
شريعت پناهي عنوان كرد: تأكيد ما بر اين است كه برنامه‌هاي مردمي و فرهنگي در زمينه فرهنگ مردم تهيه كنيم؛ بايد برنامه‌ريزي كنيم تا ظرفيت‌هاي مختلف نصف جهان كه مردم كشور با آن آشنايي بسياري ندارند به آنها معرفي شود.
ظرفیت‌های اصفهان به صورت تخصصی در شبکه مستند به نمایش در می‌آید
مدیر شبکه مستند در این دیدار گفت: باید توجه داشت که اصفهان دارای ظرفیت‌های مختلفی است که زمینه افزایش گردشگر را فراهم می‌کند و باید این ظرفیت‌ها به صورت تخصصی به همگان معرفی شود.
امیر تاجیک با اشاره به اینکه توانمندی‌های هتل عباسی اصفهان تنها در هتل عباسی و چهارباغ خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: باید توجه داشت که اصفهان دارای ظرفیت‌هایی است که زمینه افزایش گردشگر را دارد و باید این ظرفیت‌ها به صورت تخصصی به همگان معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه تورهای تخصصی باید ظرفیت‌های اصفهان را معرفی کنند، افزود: اصفهان ظرفیت‌هایی دارد که چنانچه معرفی شود می‌تواند ظرفیت گردشگری را تا چندین برابر افزایش دهد.
مدیر شبکه مستند همچنین به ساخت مستندهایی در خصوص شخصیت‌های فرهنگی و علمی اصفهان در شبکه مستند اشاره کرد و گفت: از این پس در نظر داریم در بحث افزایش گردشگری شهر اصفهان نیز ورود پیدا کنیم.
اصفهان ظرفيت‌هاي قرآني فراواني دارد
مدير شبكه قرآن سیما نیز در این دیدار گفت: موضوع و مباحث قرآنی در اصفهان از ظرفيت‌هاي بسيار خوبي برخوردار است.
حجت‌الاسلام موسوي اظهار كرد: وجود تمدن بزرگ، ظرفيت‌هاي فرهنگي، علماي بزرگ ديني و مردم متين و فرهيخته و فرهنگي در اصفهان اين آمادگي را براي ما ايجاد مي‌كند تا در توليد برنامه‌هايي در بررسي ابعاد مختلف زندگي مردم اصفهان و عالمان گذشته اين شهر اقدام كنيم.
وي با بيان اينكه موضوع قرآن در اصفهان از ظرفيت‌هاي بسيار خوبي برخوردار است، تصريح كرد: طرحي تحت عنوان چلچراغ توسعه جلسات هفتگي و به ويژه جلسات خانگي قرآن را در دستور كار قرار دارد كه ظرفيت بسيار خوبي براي قرآن‌خواني و آشنايي با تكنيك‌هاي خواندن قرآن را فراهم مي‌كند.
مدير شبكه قرآن سیما ادامه داد: اين طرح بخش مهمي از نيازهاي امروز جامعه ما كه جامعه‌اي فرهنگي و مسلمان است را فراهم مي‌كند.
وی ادامه داد: در هر استاني كه اين برنامه ورود كرده موجي از فعاليت‌هاي قرآني را به وجود آورده و استان اصفهان جزو استان‌هايي است كه اين طرح مي‌تواند در آن مورد توجه بسيار جدي قرار بگيرد.
بازآفريني شهري در ارتقا اصفهان تأثير مستقيم دارد
مدير شبكه نسيم نیز در دیدار با مدیران شهری اصفهان گفت: شكوفا شدن ظرفيت‌های بازآفرینی شهری اصفهان در ارتقا جايگاه اين شهر و همچنين بهبود شرايط زندگی در آن تأثير بسياري دارد.
حسين كرمي اظهار کرد: اصفهان يكي از با ظرفيت‌ترين استان‌هاي كشور در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و هنري، اجتماعي، علمي و تفريحي است.
وي ادامه داد: اصفهان هنرمندان و فضاهاي مختلف ديدني دارد و از همين رو مي‌تواند شرايط مناسبي براي ارتقا شهر و جايگاه آن داشته باشد و با توجه به اين ظرفيت‌هاي مناسب حرف‌هاي زيادي براي ارتباط با مخاطبان مختلف وجود دارد.
مدير شبكه نسيم بيان کرد:‌ خلاقيت و نوآوري اصفهان مسئله‌اي بوده كه در پيشرفت و راهبرد اين شهر تأثيرگذار است و از همين رو به عنوان يك الگوي موفق بايد به كشور معرفي شود.
كرمي تأكيد کرد: هدف ما اين است كه همكاري و ارتباط اصفهان با شبكه نسيم تنها در حد چند برنامه، حضور در آيتم‌هاي مختلف و مستندسازي نباشد و با توجه به ظرفيت‌هاي گسترده اصفهان يك برنامه مدون در اين جهت تهيه شود و فضاي مناسبي را ايجاد كند.
وي عنوان كرد: با توجه به اينكه خلاقيت و نوآوري يكي از شاخصه‌هاي اساسي گفتمان جديد اصفهان است شبكه نسيم مي‌تواند در قالب‌هاي جديد برنامه‌سازي به اين موضوع پرداخته و شرايط انعكاس مسائل مختلف نصف جهان به ايران را نمايش دهد.
همکاری مسئولان اصفهان در ساخت سریال «سلمان فارسی» گفتمان نصف‌جهان را نشان می‌دهد
رئیس مرکز امور نمایشی سیما گفت: از آنجایی که ساخت سریال سلمان فارسی در دستور کار است و اصفهان نیز زادگاه این صحابی بزرگ پیامبر (ص) است، همکاری مسئولان اصفهان در ساخت سریال «سلمان فارسی» می‌تواند گفتمان نصف‌جهان را نشان ‌دهد.
رحمان سیفی آزاد با اشاره به اینکه به نمایش درآوردن ظرفیت‌های گردشگری موجود در اصفهان می‌تواند بارز‌ترین نکته توسعه صنعت گردشگری باشد، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های تصویری به این مهم تحقق بخشید.
اصفهان الگويي براي نمایش اقتصاد مقاومتي است
مدير شبكه افق نیز در این دیدار گفت: اصفهان و مردم این شهر الگویی برای نمایش دادن اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور هستند.
سيدجواد رمضان‌نژاد امروز اظهارکرد: يك محور برنامه‌ريزي برای ساخت برنامه‌ها در شبکه افق تمركز بر سبك زندگي ايراني اسلامي است.
وی افزود: زندگي بسياري از مردم اصفهان قابل الگو‌برداري است و البته در شبکه افق به سراغ خانواده‌هاي مشهور اصفهاني آمده‌ايم و موضوعی كه بيشتر روي آن در حال حاضر متمركز هستیم نگاه به اقتصاد مقاومتي در زندگی اصفهانی‌ها به صورت عملي است.
وي با بيان اينكه فضاي جبهه فرهنگي انقلاب در حال برنامه‌ریزی برای ثبت یک نشان است، تصريح كرد: اين نشان با نام استقلال در حوزه اقتصاد مقاومتي فعاليت دارد.
مدير شبكه افق سيما ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا در این نشان فعاليتي را كه در زمره فعالان صنايع بزرگ نيستند به جامعه معرفي كنيم.
وی با اشاره به اینکه پيشتازي اصفهان در اين ماجرا بسيار چشمگير است، اضافه کرد: با توجه به اينكه هدف‌گذاري عمده شبكه افق، اطلاع‌رساني اين موضوعات است، پژوهشي نياز است تا مصاديق آن خارج شود و اگر مصاديق استخراج شود موضوعات متنوعي خواهيم داشت كه مي‌توان آن را به مخاطب انتقال داد.
بنا براین گزارش، مدیران شبکه های مختلف سازمان صدا و سیما و معاون سیمای این سازمان بعد از ظهر روز گذشته از مراکز تفریحی ناژوان، تونل آکواریوم ، باغ خزندگان، کلیسای وانک و مجموعه فرهنگی تخت پولاد بازدید کردند./

نوشتن دیدگاه