جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2875
منتشر شده در دوشنبه, 10 خرداد 1395 11:53
تعداد دیدگاه: 0
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري اصفهان:

مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري اصفهان گفت: رانندگي در هر فصلي از سال ويژگي‌هاي خاص خود را دارد اما با توجه به تخلفات رانندگی در فصل گرما رانندگان وسایط نقلیه خود را برای شرایط هوای گرم تابستان آماده کنند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، همايون يزدان پناه اظهارکرد: در فصل تابستان شدت گرما بیشتر است و درون خودروها گرمای بیشتری به وجود می آید که از بُعد فنی خودرو باید مورد معاینه فنی قرار گیرد تا از مشکلات گرمایش موتور و خودرو جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: از مواردی که باعث آرامش رانندگان در فصل گرم می شود، پارک خودرو در سایه و محلی دور از نور مستقیم آفتاب است.
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري اصفهان با بیان اینکه گرم شدن خودرو احساس عجله و صبر کمتر را به رانندگان غالب می کند، اظهارکرد: در فصل گرم سال برخی از تخلفات رانندگی بیشتر مشاهده می شود از جمله عبور از چراغ قرمز تقاطع های خیابان که منجر به تصادفات ناگوار برای عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت ها می شود.
وی تصریح کرد: از موارد دردسرساز دیگر در فصل گرما، خرابی های خودرو ناشی از گرمای زیاد است که منجر به توقف خودروها در نقاط نامناسب گذرها و خیابان ها و باعث حوادث ناگوار می شود.
یزدان پناه ادامه داد: در فصل تابستان پیک ترافیک در بعدازظهرها افزایش می یابد که باعث کلافگی رانندگان ،کاهش آستانه تحمل رانندگان و بروز تخلفات رانندگی از جمله حرکات مارپیچ و افزایش سرعت می شود.
وی تاکید کرد: ممکن است رانندگان با عبور از چراغ قرمز ، افزایش سرعت بیش از حد مجاز و پارک دوبل احساس کنند مشکلی به وجود نمی آید اما آنها باید بدانند طبق آمار اینگونه تخلفات باعث اخلال در نظم عمومی شهر و ایجاد حوادث ناگوار رانندگی می شود.
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري اصفهان یادآور شد: این مرکز در سال 1374 با هدف برقراری یک شبکه منسجم برای کنترل ترافیک درون شهری و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود در شبکه حمل و نقل شهری بر مبنای اجرای یک سیستم مدیریت واحد و متمرکز در سطح شهر تاسیس شد./

نوشتن دیدگاه