جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2883
منتشر شده در چهارشنبه, 12 خرداد 1395 13:26
تعداد دیدگاه: 0
تعبیر شهردار اصفهان از هنرمندان:

شهردار اصفهان گفت: مفتخرم شهردار شهری هستم که به خاطر هنرمندانش نصف جهان لقب گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، مهدی جمالی نژاد در نشست صمیمانه خود با هنرمندان شهر اصفهان که با عنوان دیدار با هنرمندان شهر فیروزه ای در باغ مسکین برگزار شد عنوان کرد: در چشم انداز نوین شهر اصفهان، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مد نظر قرار گرفته که نشان از شهری پویا دارد.
وی ادامه داد: بر اساس این چشم انداز، اصفهان باید شهر نخبگان، عالمان، مظهر تمدن نوین اسلامی، ارزشمدار، بانشاط، مسئولیت پذیر، سرسبز، ایمن و انعطاف پذیر باشد که برای تحقق آن، گفتمان جدیدی را در پیش گرفته ایم.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مقرر است شهر اصفهان در چشم انداز بلندمدت خود به شهر دانایی محور تبدیل شود، افزود: در هزاره سوم باید با نگاه های نو و فناورانه اقدام کرد.
وی با بیان اینکه اصفهان قرار است مهد عالمان و هنرمندان، الهام بخش، مظهر تمدن نوین شهری، مسئولیت پذیر و شهری زیبا و سرسبز باشد، اظهار داشت: برای دست یابی به این چشم انداز یقینا دست هنرمندان باید در دست مدیران شهری باشد.
وی به نقش بی بدیل و تاثیرگذار هنرمندان و نخبگان برای تحقق گفتمان دانش محوری اشاره کرد و افزود: با همدلی هنرمندان باید خوانش مجدد از شهر اصفهان صورت پذیرد تا بدانیم کجای مسیر را اشتباه رفتیم و کجا اقداماتمان درست نبود.
جمالی نژاد با بیان اینکه هنرمندان فانوس های فروزان شهر اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: همواره بر این باور بوده‌ام که شهر اصفهان تنها نباید به آثار تاریخی بسیار ارزشمندی که دارد ببالد، بلکه باید برای خالقان این آثار تاریخی نیز اهمیت ویژه‌ای قائل باشد.
وی با اشاره به اینکه شهر موجودی زنده است که از دو ساحت روح و جسم تشکیل شده‌، گفت: روح شهر، فرهنگ و هنر خالقان آثار فرهنگی، و جسم شهر معماری و کالبد آن است.
شهردار اصفهان تاکید کرد: اگر قرار است شهر رشد کند باید روح و جسم شهر در کنار هم ارتقاء یابند.
وی هنرمندان را ریشه‌های شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که اصفهان برای بازگشت به هویت اصلی‌ خود نیازمند گفتمان سازی است.
شهردار اصفهان در ادامه خطاب به هنرمندان استان اصفهان گفت: هنرمندان و نخبگان نوک پیکان تحقق گفتمان دانش‌محوری در شهر اصفهان هستند و نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار هنرمندان و نخبگان برای تحقق گفتمان دانش‌محوری اهمیت ویژه ای دارد.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم گفتمان جدید را در شهر اصفهان تسری دهیم باید جریان سازی کنیم تا تک تک شهروندان به ویژه هنرمندان این گفتمان را داشته باشند، البته این مهم نیاز به تبیین دارد.
وی افزود: برای بازآفرینی و پالایش شهر نیاز است شهر به دانش جدید مجهز شود و حضور دانشمندان و فرهیختگان در این راستا به ما کمک می کند.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه موتور توسعه شهر اصفهان دانایی است، تصریح کرد: امیدواریم شهر اصفهان با همدلی، هم افزایی و رفقت صمیمانه میان مدیران و اقشار مختلف جامعه بویژه هنرمندان، فرهیختگان و صاحب نظران ایده و خلاقیت را به معیارهای جهانی برسانیم.
وی با بیان اینکه در مدت اخیر که میزبان شهرداران شهرهای بزرگی همچون وین و میلان بوده، و در آینده نزدیک قرار است شهرداران شهرهای پاریس و لندن نیز از اصفهان دیدن کنند؛ خاطرنشان کرد: این شهردارها وقتی شکوه و عظمت میراث کهن و گرانبهای اصفهان را می‌بینند غبطه می‌خورند.
جمالی نژاد تاکید کرد: مفتخرم شهردار شهری هستم که به خاطر هنرمندانش نصف جهان لقب گرفته است./

نوشتن دیدگاه