جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2984
منتشر شده در یکشنبه, 30 خرداد 1395 15:07
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد؛

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از اجرای اشد مجازات برای فردی که به اسید پاشی های اصفهان مظنون بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا،  احمد خسروی وفا در جمع خبرنگاران گفت: فردی که به عنوان مظنون اسید پاشی های اصفهان دستگیر شده بود، پس از اعتراف به جرایم متعدد در دادگاه به اشد مجازات محکوم و با توجه به این که نامبره به این حکم اعتراضی نداشت، حکم صادره قطعی و در آستانه اجرا قرار گرفت.
وی اظهار کرد: سرقت های متعدد، تخریب عمدی، حریق عمدی، حمله به بانوان و ایراد ضرب و جرح و ... بخشی از اقدامات مجرمانه این جوان شرور بود که دادگاه باتهام مفسد فی الارض، وی را مورد تعقیب قرار داد و در خلال رسیدگی وی را به اشد مجازات محکوم نمود.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان خطاب به افرادی که قصد انجام اعمال مجرمانه دارند تصریح کرد: دادگستری استان اصفهان با همکاری دستگاه انتظامی به طور جدی وارد میدان شده و اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد.
خسروی وفا خاطرنشان کرد: کشف حجاب ، دوردور کردن، سگ گردانی، انجام اعمال منافی عفت عمومی و ... بخشی از جرایمی است که در اصفهان مورد توجه ماموران قرار گرفته و به طور جدی با مرتکبین آن برخورد می شود.
وی افزود: همچنین به تالارها و باغ تالارها تذکر داده ایم و چنانچه با موارد مجرمانه مواجه شویم، قطعا آن ها را پلمب خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه از تشکیل ستاد ویژه جرایم خاص در اصفهان خبر داد و گفت: در این ستاد جرایم خاص استان تا حصول نتیجه پیگیری شده و به مردم اطلاع رسانی می شود.
وی ادامه داد: تا انتهای سال گذشته سرقت یکی از جرایم اول استان اصفهان بود، این در حالی است که با پیگیری های مجدانه دستگاه قضایی و انتظامی استان این آمار به رده چهارم جرایم استان نزول پیدا کرده و جرم توهین و فحاشی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
خسروی وفا همچنین از کاهش آمار طلاق در استان اصفهان خبر داد و گفت: این امر محصول برنامه ریزی صحیح در دستگاه قضایی و پیگیری های معاونت پیشگیری از جرایم دادگستری استان می باشد که استفاده به جا و به موقع از مشاوران خوب و کارشناسان موثر یکی از دلایل این امر مبارک است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: همه شهدا ویژه و خاص هستند، اما برخی از خصوصیات بارز شهید بهشتی ایشان را شهید بارز انقلاب کرد و امام خمینی(ره) به نیکی درباره شهید بهشتی فرمود: "بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود."
وی اظهار کرد: شهید بهشتی تندیس اخلاق و بزرگ منشی بود و از خصوصیات بارز کاری ایشان حرکت بر مدار برنامه ریزی و آینده نگری بود.
خسروی وفا دشمن شناسی شهید بهشتی را از مهمترین ویژگی های فردی ایشان بیان کرد و خاطرنشان ساخت: شهید بهشتی به خوبی توانست بسیاری از جریانات انحرافی را شناسایی و به مردم معرفی کند./

نوشتن دیدگاه