شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3106
منتشر شده در دوشنبه, 21 تیر 1395 13:31
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای شهر اصفهان:

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برداشت های غیرمجاز آب در بالادست همچنان ادامه دارد و متاسفانه کسی جلودار این تخلف نیست و مسئولان استان سکوت کرده و نجابت به خرج می دهند.

 وحید فولادگر در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: این روزها وضعیت زاینده رود اسف بار است به طوری که تامین آب شرب مردم اصفهان دچار مشکل شده ، چه برسد به تامین آب کشاورزی و صنعت.
وی افزود: این در حالی است که پروژه های انتقال آب به استان های همجوار در حال اجراست و برداشت های خلاف در بالادست نیز همچنان ادامه دارد.
عضو شورای اسلامی شهراصفهان با طرح این سوال که آیا پروژه های انتقال آب به استان های همجوار توجیه عقلی و شرعی دارد؟ تصریح کرد: اگر در سال های قبل به هر وسیله ای مجوز این انتقال گرفته شده است، آیا نمی توان با توجه به شرایط فعلی نسبت به لغو آن اقدام کرد؟ این در حالی است که بلا تشبیه آیه قرآن هم محکم و متشابه دارد.
فولادگر خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط بحران منابع آبی که جیره بندی آب انجام شده است، موضوع جیره بندی در انتقال آب به استان های همجوار اعمال نمی شود و این موضوع ظلم مضاعف به مردم اصفهان است.
وی بیان کرد: برداشت های غیرمجاز در بالادست همچنان ادامه دارد و متاسفانه کسی جلودار این تخلف نیست و مسئولان استان سکوت کرده و نجابت به خرج می دهند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان استان همجوار نسبت به انتقال مرز استان در اطراف دریاچه زاینده رود و سد آن در سال های قبل اقداماتی انجام داده اند که با پیگیری مسئولان و نمایندگان استان اصفهان متوقف شد، اما در عمل این اتفاق افتاده و فقط در نقشه جغرافیایی مرز تغییر نکرده است.
فولادگر خاطرنشان کرد: پروژه های انتقال آب به حوضچه های آبریز زاینده رود مانند بهشت آباد که مصوبه داشته است دچار تغییر و تحول شده و عملا متوقف شده است.
وی اظهارکرد: از مسئولان و نمایندگان استان اصفهان عاجزانه تقاضا می شود که هوشیارانه و مجدانه موضوعات را پیگیری کنند و از ظلم فاحشی که به مردم اصفهان و حق آبه داران روا می شود، جلوگیری نمایند و گزارش آن را به مردم ارائه کنند.

نوشتن دیدگاه