شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3169
منتشر شده در یکشنبه, 03 مرداد 1395 14:12
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان گفت: در یک برنامه کوتاه‌مدت و اضطراری باید مغازه‌هایی که با عملکرد و فضای میدان جهانی امام(ره) هم‌خوانی ندارد مشخص و جمع‌آوری شوند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه هیأت امنای میدان امام(ره) با اشاره به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مبنی مالکیت‌ها و کاربری‌های مجموعه‌ میدان، اظهار داشت: کاربری‌های این مجموعه باید متناسب و در شأن میدان جهانی حضرت امام(ره) باشد و به عنوان بازار بزرگ صنایع‌دستی معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه در قدم اول باید لایه‌های اول و دوم مجموعه از هم تفکیک شوند، گفت: لایه اول به دلیل منظر عمومی و اهمیت آن باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در یک برنامه کوتاه‌مدت و اضطراری باید مغازه‌هایی که با عملکرد و فضای میدان هم‌خوانی ندارد مشخص و با آن‌ها برخورد شود، تصریح کرد: مغازه‌های بستی فروشی، چینی‌فروشی و گز فروشی که در لایه اول قرار دارند با توجه به اینکه متناسب با فضای میدان جهانی امام(ره) نیستند باید جمع‌آوری شوند.

زرگرپور با بیان اینکه بانک‌های مستقر در میدان نیز باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود و فروشگاه‌هایی که در اختیار دارند اقدام کنند، بیان داشت: بستنی فروشی‌ها هم مشروط به تغییر فضا به فضای سنتی و عرضه محصولات سنتی می‌توانند فعالیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: وجود دو تا سه واحد گز فروشی فاخر در میدان ضروری است ولی باید با دیگر فروشگاه‌ها که اجناس نامرغوب عرضه می‌کنند، برخورد شود.

استاندار اصفهان خواستار برخورد جدی و جمع‌آوری واحدهای عرضه کفش در میدان شد و افزود: چینی‌فروش‌های داخل میدان نیز در صورت تغییر محصولات خود از محصولات خارجی به محصولات داخلی و قدیمی می‌توانند فعالیت کنند.

رئیس هیأت امنای پایگاه جهانی میدان حضرت امام خمینی(ره) ساماندهی لایه دوم میدان را به عنوان یک برنامه میان‌مدت خواند و گفت: بازارهای تخصصی میدان کمتر با مشکل وجود کاربری‌های ناهمخوان مواجه هستند و مسؤولان مربوطه باید با تفکیک لایه‌های توریستی و غیرتوریستی کاربری‌های متناسب را ایجاد و نسبت به ساماندهی اقدام کند.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش عملکرد و اعتبارات سال 94 میدان امام(ره) اظهار کرد: مرمت و استحکام بخشی سقف و سرستون‌های ایوان عمارت عالی قاپو 95 درصد پیشرفت داشته است و بر اساس اعلام میراث فرهنگی تا پایان شهریور ماه داربست‌های سقف عالی قاپو جمع‌آوری خواهد شد.

زرگرپور احیای راه شاهی، مرمت ترک ششم، هفتم و هشتم گنبد مسجد امام، مرمت تزئینات ایوان ضلع شرقی مسجد امام را از اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال 94 برشمرد و گفت‌: وجود داربست در کنار آثار تاریخی یک امتیاز است چرا که به صورت شبانه‌روزی باید کار احیا و مرمت آثار باستانی انجام شود ولی اگر جایی داربست‌ها ثابت شد باید نگران بود و دغدغه داشت.

وی با اشاره به مصوبه شورای راهبری پایگاه جهانی میدان امام(ره) بیان داشت: احیای سر در خیابان‌های سپه، حافظ و سعدی کار بسیار خوبی است که باید اجرایی شود و در مرحله اول احیای سردر خیابان سپه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان خواستار تدوین آیین‌نامه جامع، فراگیر و محکم در خصوص برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی و... در فضاهای میراثی و فرهنگی با ارزش شد و گفت: در این آیین‌نامه باید نوع فعالیت‌ها مشخص و شناسایی شود.

زرگرپور همچنین بر ایجاد دستورالعملی برای ایجاد نظم و انضباط در تابلوها و سایبان‌های فروشگاه‌ها تأکید کرد و تصریح کرد: هارمونی و هماهنگی شاخصه اصلی میدان است باید در کوچک‌ترین اجزای آن نیز رعایت شود.

وی به خط دو متروی اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس‌جمهور بر عدم عبور مترو از زیر میدان نقش جهان تأکید داشت و حتی عنوان کرد که در فاصله 300 متری از میدان نیز نباید مترو عبور کند.

مدیر ارشد استان اصفهان با بیان اینکه تا قبل از این مصوبه برخی دستگاه‌ها بر عبور مترو از زیر میدان تأکید داشتند، گفت: خوشبختانه پس از ابلاغ رئیس‌جمهور همه این موضوع را پذیرفتند و نه تنها خط دو بلکه دیگر موضوعات مترو نیز حل شد و امروز تصویر روشنی از این پروژه در دست است.

نوشتن دیدگاه