شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3179
منتشر شده در سه شنبه, 05 مرداد 1395 10:42
تعداد دیدگاه: 0
ورود فرماندار اصفهان به موضوع ثبت نام های دانش آموزی؛

فرماندار اصفهان گفت: توازن تحصیلی نیاز کشور است ولی باید با کمترین هزینه کارهای خوب، ضروری و بزرگ را دنبال کنیم تا در آینده آسیب‌هایی در این خصوص به وجود نیاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس،  فضل‌الله کفیل  در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان اصفهان که به میزبانی ناحیه 2 برگزار شد، گفت: نکته اساسی که باید در بحث مدارس هیئت‌امنایی لحاظ شود این است که ما باید به دنبال ایجاد عدالت آموزشی باشیم چرا که در قانون اساسی نیز در خصوص آموزش و درمان رایگان تصریح‌شده است.

وی افزود: مردم به‌عنوان ولی‌نعمت ما، انتظار دارند که این دو موضوع عملی شود؛ البته ما باید مشکلات آموزشی را با مشارکت صحیح والدین برطرف کنیم.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: امروز خیرین در بسیاری از مسائل ازجمله در حوزه آموزشی و ساخت مدارس، مسائل بهداشتی و درمانی و حتی در بحث آزادی زندانیانی که یک جرمی را مرتکب شده‌ و به جامعه جفا کرده اند، کمک فراوانی داشته‌اند.

کفیل اضافه کرد: آنچه اعتقاد داریم این است که ما باید به دنبال مشارکت صحیح خانواده‌ها باشیم و هدف از اینکه در چنین جلساتی بحث و تبادل نظر می‌شود، باید این باشد برای آن‌کسی که در اوج فقر است ولی می‌خواهد فرزندش تحصیل کند برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

وی افزود: حاکمیت موظف است بستر مناسب برای تحصیل فرزندان را فراهم کند البته مشارکت و همراهی والدین هم باید به‌صورت صحیح پیگیری شود.

رئیس شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان اصفهان با بیان اینکه کمیته نظارت شورا باید فعال عمل کند، گفت: طبق مصوباتی که شورا در جلسات قبل داشته است باید کلیه کمیته‌های مصوب به وظایف محوله جامه عمل پوشانده و کمیته نظارت نیز گزارشی از وضعیت ثبت‌نام در مدارس با نگاه عالمانه و کارشناسی ارائه کند.

کفیل با اشاره به طرح هدایت تحصیلی در پایه نهم گفت: در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان اصفهان موضوع هدایت تحصیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جمع‌بندی این شد که انعطاف‌پذیری واحدهای آموزشی در این خصوص لحاظ شود تا دانش‌‌‌آموزان متضرر نشوند.

وی ادامه داد: عموم جامعه باید در خصوص این طرح به‌صورت عام اما دانش‌آموزان باید به‌صورت خاص توجیه شوند چرا که نگرانی ما این است که یک دانش‌آموز دارای یک استعداد خاص احساس کند آسیب‌دیده و به این طریق از تحصیل زده شود و سپس مسائل دیگری در پی آن برای او و خانواده‌اش به وجود آید.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: از همه مدیران نواحی آموزش‌ و پرورش می‌خواهیم که این طرح را آسیب‌شناسی کرده و بدون سانسور همه موارد را برای اصلاح منتقل کنند.

کفیل تأکید کرد: توازن تحصیلی نیاز کشور است ولی باید با کمترین هزینه کارهای خوب، ضروری و بزرگ را دنبال کنیم تا در آینده آسیب‌هایی در این خصوص به وجود نیاید.

وی عنوان کرد: باید دست مدیران در خصوص هدایت تحصیلی باز گذاشته شده و درباره سهمیه‌ها نیز به آن‌ها سخت نگیریم تا مدیران بتوانند به بهترین نحو این طرح را مدیریت و اجرا کنند.

فرماندار اصفهان در ادامه بابیان اینکه بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان از اولویت برخوردار است، تصریح کرد: این موضوع باید با هم‌افزایی همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها پیگیری و عملیاتی شود.

کفیل در پایان گفت: همه مدیران باید در اجرای پروژه مهر که البته بار اصلی آن بر دوش مدیران نواحی آموزش‌ و پرورش است همکاری کند چراکه این پروژه مربوط به‌نظام است و باید همه در سال تحصیلی پیش‌رو با آرامش و روحیه باز مشغول تحصیل و تدریس شوند.

نوشتن دیدگاه